پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 2326
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۲ دی, ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    رشد۲۷ درصدی اختلاس، ۲۰ درصدی تبانی در مبادلات دولتی و ۴۰ در صدی اختلاس در ۱۰ ماهه نخست امسال

    رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی در ارائه آمارهایی از وضعیت جرایم اقتصادی در ۱۰ ماهه امسال از افزایش ۴۰ درصدی کشف زمین خواری،۲۷ درصدی کشف اختلاف و ۲۰ درصدی کشف تبانی و مبادلات دولتی خبر داد.

    به گزارش نیمه پر،سردار محمدرضا مقیمی در حاشیه همایش روسای ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: در بحث جرایم اقتصادی هدف ما رصد فضای اقتصادی کشور است و کشف پیش دستانه جرایم است و سعی می‌کنیم طوری عمل کنیم تا فضا به فضای مقابله نرسد.

     

    وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر بحث جرایم اقتصادی بیشتر و قبح آن شکسته شده است، گفت: در این مدت تعداد پرونده‌های ما نیز افزایش یافته است.

     

    وی ادامه داد: تا وقتی به یکسری جرایم بی‌توجهی می‌کنیم این باعث می‌شود تا تشدید شود.

     

    مقیمی در ادامه با اشاره به آمارهایی از وضعیت جرایم اقتصادی در کشور گفت: هدف ما این است که فرصت را برای سرمایه‌گذاری در کشور امن و فضای رقابتی را ایجاد کنیم، البته در ۱۰ ماهه امسال آمار کشف اختلاس، تبانی در مبادلات دولتی و زمین خواری به ترتیب ۲۷، ۲۰ و ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته افزایش داشته است.

     

    رئیس پلیس آگاهی با بیان اینکه در حوزه فرارهای مالیاتی نیز حدود ۲۰ درصد افزایش وجود داشته است، گفت: البته در موضوع تسهیلات غیرمجاز بانکی جرایم کمتری رخ داده و علت آن این است که با جلسات برگزار شده و نظارت‌هایی که انجام داده‌ایم از وقوع بسیاری از این اقدامات جلوگیری شده و آنچه که باقیمانده نیز عمدتا ناشی از تسهیلاتی است که در گذشته دریافت شده و همچنان وصول نشده است.

     

     

    عزم ملی برای برخورد با زمین خواری وجود ندارد

     

    مقیمی با بیان اینکه در بحث زمین خواری هنوز عزم ملی در برخی از سازمان‌ها ندیدیم گفت: جلساتی برگزار شده و برخی از سازمان‌ها نیز پای کار آمده‌اند؛ اما مسئولان محلی مهم هستند اگر مسئولان محلی کارشان را درست انجام دهند و این موضوع را عادی سازی نکنند به سرعت می‌توان با زمین خواری برخورد کرد.

     

    وی با بیان اینکه قلع و قمع صرفا به درد نمی‌خورد و اقدامات بعد آن نیز مهم است، ادامه داد: ما به دنبال برخورد هوشمندانه با جرایم اقتصادی هستیم و به دنبال این هستیم تا با جرایم اقتصادی سازمان یافته برخورد کنیم.

     

     

    پلیس اقتصادی وابسته به هیچ قوه‌ای نیست

     

    مقیمی با اشاره به موضوع پلیس اقتصادی اظهار کرد: پلیس اقتصادی وابسته به هیچ قوه‌ای نیست.

     

    به گزارش ایسنا، وی درباره اینکه آیا پرونده بزرگی در پلیس آگاهی تشکیل شده یا خیر نیز گفت: برای ما پرونده کوچک و بزرگ معنا ندارد و هر پرونده‌ای که باعث از بین رفتن فضای کسب و کار شود برای ما مهم است.

     

    رئیس پلیس آگاهی در پایان از خبرنگاران خواست در موضوع تصویب طرح پلیس اقتصادی در مجلس با نیروی انتظامی همکاری کنند.

    راه دانا/