پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ , Thursday 18 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 23256
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۴ آذر, ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۱
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    دلالی کاذب؛ دلیل اصلی افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها/ افزایش درآمدهای نفتی در سفره‌های مردم دیده شود

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید نقش دلال‌ها را در بر هم زدن بازار کالاهای اساسی نادیده گرفت، گفت: دلالی کاذب، دلیل اصلی افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها است اما در صورت نظارت صحیح به روند تولید، توزیع و مصرف، می‌توان دست دلالان و سودجویان را کوتاه کرد.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ ، دکتر محمدعلی محسنی بندپی در گفت‌گو با خبرنگاران با انتقاد از ادامه افزایش قیمت کالاهای اساسی و عدم ثبات در قیمت‌ها اظهار کرد: انتظار است با توجه به اینکه رئیس جمهور از افزایش درآمدهای نفتی و مالیاتی خبر می‌دهد، این افزایش در سفره‌های مردم دیده شود.
    وی افزود: با توجه به اینکه فقط چند ماه از آغاز به کار این دولت گذشته است باید فرصتی بیشتر به دولتمردان برای تغییر شرایط داد.

    نماینده مردم شریف شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نابسامانی قیمت کالاهای اساسی بیشتر از کمبود منابع ناشی از نبود مدیریت است، گفت: ایران کشوری است که منابع زیادی دارد اما سوءمدیریت شدید اقتصادی  و به مراتب ضعف مدیریتی بیشتر از کمبود منابع، عامل ایجاد وضعیت کنونی است.

    محسنی با ابراز امیدواری از اینکه دولت بتواند طی چند ماه آینده با تغییر شرایط، حال بهتری را برای مردم رقم زند، چراکه موج رشد تورم هر روز در حال بلعیدن سفره مردم است، تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل گرانی کالاهای اساسی، عدم ترخیص به موقع کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از گمرک است چراکه منجر به کمبود برخی اقلام در بازار شد.

    وی ادامه داد: از این رو به دلیل بیشتر بودن تقاضا نسبت به عرضه، شاهد افزایش قیمت اقلام اساسی هستیم.

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان گفت: کشور دچار سوء مدیریت اقتصادی شدید شده و به مراتب باید ضعف مدیریتی را بیشتر از کمبود منابع، عامل ایجاد وضعیت کنونی همچون گرانی کالاهای اساسی و افزایش تورم دانست.

    برچسب ها :