نیروگاه زباله‌سوز ساری به‌شرط تامین اعتبار تا بهار آینده به اتمام می‌رسد

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ ،مهدی رازجویان معاون عمرانی استانداری مازندران در گفت‌وگویی از وجود بیش از ۳ هزار پروژه عمرانی نیمه‌تمام در استان مازندران خبر داد و گفت: این پروژه‌ها به‌طور میانگین، پیشرفت ۶۰ درصدی و عمری بین یک تا ۱۵ سال دارند.

وی افزود: اصلی‌ترین عامل عدم اتمام این پروژه‌ها نبود اعتبارات ریالی کافی برای تامین هزینه‌های اجرایی است.

انتخاب پیمانکار جدید برای ۴ کیلومتر باقیمانده پروژه ساری-تاکام/منتظر تامین اعتبار ملی هستیم

معاون عمرانی استانداری مازندران در خصوص پروژه نیمه تمام ساری- تاکام خاطرنشان کرد: از مجموع ۲۱ کیلومتر این پزوژه تاکنون ۱۷ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است و ۴ کیلومتر مابقی آن نیازمند تامین اعتبار لازم است.

رازجویان ادامه داد: پیمانکار جدید برای آزدسازی راه در منطقه هولار ساری انتخاب شده است و بنا است پیمانکار دیگری هم برای این پروژه انتخاب و معرفی شود.

وی بیان کرد: این پروژه یک پروژه ملی است که مدیریت آن بر عهده شرکت ساخت و توسعه و تجهیز است که مهم‌ترین عامل در تسریع اتمام این پروژه، تزریق مالی است.

نیروگاه زباله‌سوز ساری ۲۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد/ اتمام پروژه به‌شرط تامین اعتبار تا بهار آینده

معاون عمرانی استانداری مازندران در خصوص پروژه نیمه تمام نیروگاه زباله‌سوز ساری تصریح کرد: بنا بر برآوردها این پروژه برای اتمام نیاز به حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد تا به مرحله بهره برداری برسد.

رازجویان عنوان کرد: در حال حاضر، ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه طی سال جاری در نظر گرفته شده است که از این میزان، مقرر شده است تا در مرحله نخست ۱۵ میلیارد تومان به صورت نقد و ۱۵ میلیارد تومان دیگر به صورت اوراق تامین شود که وجه نقد آن مقرر شد تا طی هفته‌های آتی به حساب شهرداری ساری واریز شود.

وی تاکید کرد: اگر تزریق مالی کافی و به‌موقع به این پروژه صورت گیرد، می‌توانیم امیدوار باشیم که این پروژه تا بهار سال آینده به مرحله افتتاح و بهره‌برداری برسد.

شهرداران نسبت به پاکسازی شهرها کوتاهی نکنند/ مزایا و امکانات شهرداری‌های بی‌توجه قطع می‌شود

معاون عمرانی استانداری مازندران با اشاره به تاکید استاندار مازندران مبنی بر پاکسازی و جمع آوری زباله‌ها در شهرها و جاده‌های بین شهری استان، تصریح کرد: به همین منظور بنا است تا در روز پنج‌شنبه ۱۱ آذرماه جلسه‌ای با حضور فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران استان، اداره کل راه و شهرسازی، راهداری و حمل‌ونقل و دستگاه‌های مربوطه برگزار شود تا ضمن توجیه شهرداران و اهتمام به پاکسازی جاده‌های شهری و بین راهی در این راستا، گام مطلوبی برداشته شود.

رازجویان اعلام کرد: طبیعی است که استانداری مازندران در صورت عدم تمکین شهرداران از این ماموریت استاندار، مزایا و امکانات به این شهرداری‌ها را قطع خواهد کرد.

وی یادآور شد: بدون شک از شهرداران و تمامی مدیران مربوطه دستگاه‌های ذیربط انتظار می‌رود که نسبت به پاکسازی شهرها و جاده‌های استان از زباله‌ها، اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

تشکیل کارگروه ویژه برای بهبود خدمات بین راهی مازندران/نمازخانه‌های جدید احداث می‌شود

معاون عمرانی استانداری مازندران توسعه و بهبود  نمازخانه‌ها و سرویس‌های بین راهی در استان مازندران را از جمله امور ضروری دانست و گفت: با توجه به حجم بالای مسافران به استان و همچنین عدم عرصه مورد نیاز برای احداث نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی بین راهی در جاده‌های استان، کارگروهی متشکل از میراث فرهنگی، اداره کل راه و شهرسازی و منابع طبیعی استان برای بازدید و بهبود خدمات بین راهی تشکیل شده است و این دستگاه‌ها مکلف شده‌اند تا این بازدیدها را به طور منظم و منسجم در دستور کار خود قرار دهند.

رازجویان در پایان خاطرنشان کرد: این کارگروه بنا است تا مکان‌یابی‌های لازم را در خصوص احداث نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی جدید را شناسایی و اعلام کنند تا با مشارکت این دستگاه‌ها، ضمن در اختیار گرفتن عرصه، با احداث مراکز خدمات بین راهی، شاهد بهبود خدمات به مسافران در استان باشیم.