پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 23190
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۹ آذر, ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    پیش‌بینی افزایش محسوس دما در مازندران تا صبح پنج‌شنبه/ آخر هفته‌ای برفی و بارانی در پیش است

    مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه از امروز تا صبح پنج‌شنبه، هوای استان به تدریج گرم می‌شود؛ گفت: از ظهر پنج‌شنبه با ورود جبهه شمالی، آرام آرام شاهد ریزش باران و برف در بعدازظهر پنج‌شنبه تا بعدازظهر جمعه خواهیم بود که به تدریج بر شدت بارش‌ها افزوده خواهد شد.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ ، سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران در گفت‌وگویی در خصوص آخرین وضعیت هوا طی هفته جاری در مازندران، اظهار کرد: از امروز تا صبح پنج‌شنبه، هوای استان به تدریج گرم می‌شود.

    وی افزود: هوا به‌طور محسوسی به سمت افزایش دما حرکت خواهد کرد و هوای نسبتا گرمی را شاهد خواهیم بود.

    مدیرکل هواشناسی مازندران، خاطرنشان کرد: اوج این گرما را در روز چهارشنبه شاهد خواهیم بود.

    رضوی بیان کرد: این وضعیت دما به نفع ما نخواهد بود، چرا که موجب آب شدن همین میزان حداقلی برف در ارتفاعات استان خواهد شد.

    وی عنوان کرد: از شب سه شنبه شاهد افزایش محسوس دما در نقاط گوناگون استان خواهیم بود و این روند تا صبح پنج‌شنبه ادامه خواهد داشت.

    مدیرکل هواشناسی مازندران، تصریح کرد: از ظهر پنج‌شنبه با ورود جبهه شمالی، آرام آرام شاهد ریزش باران  در بعدازظهر پنج‌شنبه تا بعدازظهر جمعه خواهیم بود که به تدریج بر شدت بارش‌ها افزوده خواهد شد.

    رضوی اضافه کرد: بنظر می‌رسد در ارتفاعات نیز طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه شاهد بارش برف باشیم که امکان مسدود شدن برخی جاده‌ها را نیز خواهد داشت.

    وی گفت: هر ۴ محور استان طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه، درگیر برف خواهد شد و در پایین ‌ذست احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها وجود دارد.

    مدیرکل هواشناسی مازندران، مطرح کرد: مجددا از روز شنبه تا سه شنبه هفته آتی، شاهد افزایش دما در سطح ساتان خواهیم بود.

    رضوی افزود: وضعیت دریا از امروز تا صبح پنج‌شنبه آرام پیش‌بینی می‌شود و آرام آرام از ظهر پنج‌شنبه شاهد مواج‌شدن دریا خواهیم بود.

    وی در خصوص وضعیت بارش‌ها از ابتدای سال تاکنون به نسبت میانیگین بارش‌ها در مازندران، پاسخ داد: استان مازندران تا اینجای سال جزو استان‌های پربارش کشور بوده که از سطح میانیگن خود بالاتر بارش داشته است.

    مدیرکل هواشناسی مازندران، اذعان کرد: ما جزو ۴ استان کشور هستیم که از سطح مسانگین خود بیشتر بارش داشته است، اما این بارش‌ها در استان، ناهمگون است.

    رضوی ادامه داد: طی سال جاری در حالی شاهد بارش ۵۳۷ میلیمتر باران در رامسر بودیم که در همین بازه زمانی، شهرستان گلوگاه از حداقل بارش‌ها برخوردار بوده است.

    وی خاطرنشان کرد: طی سال جاری، شاهد ناهمگونی بارش در سطح استان هستیم، به نحوی که در منطقه‌ای شاهد بارش‌های سنگین هستیم اما در نقطه‌ای دیگر شاهد بارش حداقلی هم نیستیم.

    مدیرکل هواشناسی مازندران متذکر شد: بهترین بارش برای ما، بارش برف در ارتفاعات محسوب می‌شود، آن چیزی که برای ما می‌ماند و ذخیره می‌شود همین بارش‌ها در ارتفاعات است که قابل توجه نبوده است.

    وی در پایان یادآور شد: طی ۱۰ روز آینده سامانه سرد بارشی که به مرکبات آسیب برساند، نخواهیم داشت.

    برچسب ها :