در حال پیگیری صادرات مرکبات از طریق وزارتخانه هستیم/به دستور رئیس جمهور سد فینسک مورد بررسی کارشناسی قرار می‌گیرد

چاپ

به  گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ ، منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی ، در خصوص نارضایتی باغداران از قیمت خرید مرکبات طی سال‌جاری و چپاول دسترنج‌شان توسط دلالان، اظهار کرد: بله، باغداران شدیدا از وضع موجود ناراضی هستند و به اطلاع ما نیز رسیده است.

وی افزود: ما این موضوع را از طریق وزارتخانه در حال پیگیری هستیم تا در بحث صادرات یک تسهیلاتی ایجاد شود تا در نهایت قیمت‌ها در بازار مرکبات به یک سطح مطلوبی برسد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: تاکنون جلسات متعددی در این باره برگزار کردیم و باید ببینیم در نهایت چه تصمیمی اخذ خواهد شد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، در خصوص اظهارات اخیر رئیس سازمان محیط زیست کشور مبنی بر جابه‌جایی مکان احداث سد فینسک اعلام کرد: آن چیزی که هم اکنون در حال اتفاق است با توجه به اختلافاتی که در خصوص مسئله آب وجود دارد در دیدار اخیر نمایندگان استان‌های شمالی با رئیس جمهور مطرح شد و به دستور رئیس جمهور مقرر شد تا یک تیم کارشناسی ضمن بازدید نظرات خود را به دفتر رئیس جمهور ارائه دهد تا تصمیم‌گیری در این باره صورت گیرد.

زارعی اضافه کرد: ما اطمینان کامل داریم که اگر این روند به سمت کارشناسی پیش رود، این سد یقینا دارای توجیه اقتصادی و فنی نیست.

وی در خصوص تنظیم بازار برنج و نارضایتی شالیکاران از قیمت حال حاضر برنج در بازار گفت: ما سالانه از تیرماه تا آبان‌ماه، منع واردات داریم و در مابقی ماه‌ها منع قانونی بابت واردات برنج وجود ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: ما در سطح کشور مجموعا سالانه در حدود دو میلیون و ۹۰۰ هزار تن مصرف برنج داریم که تولید ما در داخل حداکثر به دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن می‌رسد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، افزود: لذا با این احتساب، نیاز است تا در حدود ۷۰۰ هزار تن برنج به کشور وارد شود و تقریبا حدود ۳۰ درصد از نیاز کشور از طریق واردات برنج تامین می‌شود.