پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 23150
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۵ آبان, ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۷
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    ثبت‌نام ۳۰ هزار متقاضی طرح مسکن ملی در مازندران

    مسکن یکی از دغدغه‌های اصلی مردم ایران است که در دولت احمدی‌نژاد انتقاداتی به شیوه اجرای مسکن مهر وارد بود اما حقیقت انکار ناپذیر صاحبخانه‌شدن صدها هزار ایرانی مستحق از طریق مسکن مهر و ابراز شادمانی ایشان بابت سرپناه شخصی، رهایی از اجاره‌نشینی و خلاصی از در به دری بود.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ؛ دولت روحانی تا دو سال آخر دولت دوازدهم هیچ اعتقادی به ساخت مسکن انبوه نداشت؛ همچنین نتوانست قیمت روز افزون و کمرشکن زمین و مسکن را کنترل کند اما در سال آخر اقدام مسکن ملی را کلید زد.

    گرانی وحشتناک مسکن موجب نگرانی ملت است؛ یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های رییسی شعار مسکن بود بنابراین مصمم به اجرای نهضت ملی مسکن بوده که به سهم خود می‌تواند بخشی از مشکلات را حل و تا حدودی مانع افزایش قیمت ملک و ساختمان شود و صدها هزار نفر را همانند مسکن مهر صاحب‌خانه کند.

    دولت آقای رییسی وعده ساخت و تحویل ۴ میلیون مسکن را  داده است که هزاران ایرانی امیدوار شده‌اند اما معایب طرح مسکن مهر در طرح نهضت ملی مسکن باید اصلاح شود.

    واجدین شرایط در طرح مسکن ثبت‌نام کنند

    سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در خصوص زوایای ثبت‌نام نهضت ملی مسکن در استان در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ؛ اظهار کرد: از ۲۸ مهرماه امسال زمان شروع ثبت نام تا ۲۳ آبان ۱۴۰۰ خورشیدی، حدود ۲۵ روز به تعداد  ۲۹۵۹۸ نفر در ۲۷ شهر مازندران جهت بهره‌مندی از این نهضت بزرگ ملی در استان مازندران ثبت نام کردند.

    وی افزود: آمار ثبت‌نام مازنی‌ها در طرح نهضت ملی مسکن تا ۵ روز مانده به اتمام زمان نام‌نویسی در حال افزایش است به‌گونه‌ای که در سوادکوه و سوادکوه شمالی تاکنون ۶۰۱ نفر ثبت نام کرده‌اند. ( زمین آلاشت و شیرگاه نهایی و طی چند روز آینده مکان پروژه مسکن ملی زیراب و پل سفید نیز معین می‌شود)

    مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تصریح کرد: قائمشهر ۶۰۷نفر ، کیاکلا ۲۸۸نفر، جویبار ۵۴۶نفر،  بابل ۶۶۳۳نفر ، آمل ۳۴۳۲نفر ، نوشهر ۲۵۴۶نفر،ثبت نام کردند که جمع‌بندی تمامی شهرها و آمار  ثبت نام نهایی را در پایان مهلت نام نویسی به مردم عزیز مازندران اطلاع خواهیم داد.

    نظری در ادامه گفت: از آن‌دسته از هم استانی‌های مازنی که فاقد مسکن هستند دعوت کمی‌شود تا فرصت باقیست با مراجعه به سامانه نهضت ملی مسکن به آدرس  saman.mrud.irhttps مراحل ثبت نام را انجام دهند.

    وی آخرین مهلت ثبت نام برای بهره‌مندی از طرح یادشده را پایان روز جمعه ۲۸ آبان ماه امسال اعلام کرد.

    مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خاطرنشان کرد: در راستای اجرای مفاد ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، پیگیری، مکاتبات و رایزنی‌هایی را با مدیران دستگاه‌هایی که به‌نوعی تصدی املاک در اختیار سازمانشان است؛ جهت برخوردار شدن از اراضی مازاد سازمان‌های مورد نظر برای طرح نهضت مسکن ملی انجام داد که پس از نهایی شدن در سامانه‌های مربوطه بارگذاری و پروژه احداث مسکن انجام خواهد شد.

    نظری بیان کرد: افراد واجد شرایط بعد از راستی آزمایی و بررسی مدارک توسط سامانه های مربوطه جهت تشکیل پرونده و افتتاح حساب و واریز وجه دعوت و با توجه به اهتمام دولت در تولید حداقل ۴ میلیون مسکن در طول چهار سال با تلاش ویژه عملیات ساخت و بهره برداری مسکن در قالب نهضت ملی مسکن به انجام می‌رسد.

    وی یادآور شد: افراد واجد شرایطی که در فاز اول تا سوم مسکن اقدام ملی ثبت‌نام کردند بعد از تشکیل پرونده و واریز وجه در مرحله احداث پروژه  قرار داشته و عملیات ساخت مسکن مربوط به آنها  در جریان است؛ با توجه به برنامه‌های اعلامی متقاضیان بنا بر میزان پیشرفت پروژه می‌بایست در چند مرحله نسبت  به واریز وجه اقدام کنند.

    مدیرکل راه و شهرسازی مازندران افزود: افراد می‌توانند با معرفی زمین واجد شرایط در قالب طرح خود مالکی از تسهیلات این طرح بهرمند شوند.

    نظری خاطرنشان کرد: شهرهای همجوار با بازگشایی مجدد سامانه
    متقاضیانی که شهرهای محل سکونت‌شان فعلا فاقد زمین برای ساخت است؛ می‌توانند در شهر همحوار ثبت نام کنند.

    وی در پایان گفت: رایزنی برای تامین ملک ادامه دارد و شهرهایی مانند پل سفید که در آستانه مهیا شدن ملک برای استقرار مسکن‌ ملی هستند در آبان ماه مجدد بازگشایی سامانه برای ثبت نام انجام خواهد شد.

    برچسب ها :