پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 25 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 23149
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۵ آبان, ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۶
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    احتمال وقوع سیلابی دیگر و رانش در محورهای کوهستانی مازندران

    باتوجه به هشدار هواشناسی و احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و وقوع سیلاب در مازندران، مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، احمد اسدی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد:هوای مازندران امروز سه شنبه ۲۵ آبان، ابری همراه با بارندگی، در ارتفاعات مه آلود با بارش برف، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید، رعدوبرق واحتمال تگرگ خواهد بود.

    وی افزود:آسمان مازندران روز چهارشنبه ابری و سرد همراه با بارش پراکنده در ارتفاعات مه آلود با بارش برف و وزش باد، بتدریج با کاهش ناپایداری و ابر پیش بینی می‌شود.

    معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت:وضعیت جوی مازندران از روز پنج‏شنبه تا شنبه صاف تانیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما خواهد بود.

    براساس اطلاعیه شرکت آب منطقه‌ای مازندران با توجه به اخطاریه هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی در تاریخ ۲۳  آبان ماه و نفوذ سامانه امواج پر فشار به استان مازندران، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و وقوع سیلاب در استان از صبح سه‌شنبه ۲۵ تا عصر چهارشنبه ۲۶ آبان ماه در استان وجود دارد.

    براین اساس صبح سه‌شنبه ۲۵ تا عصر چهارشنبه ۲۶ آبان ماه، بارندگی، در نواحی سرد، ریزش برف،کاهش محسوس دما ، رعد و برق ودر برخی نقاط وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

    طی این مدت، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی برخی معابر، اختلال در تردد جاده‌ای و در برخی نقاط کاهش محسوس دید دور از انتظار نیست.

    باتوجه به احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و  وقوع سیلاب در مازندران،  مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

    باتوجه به کاهش دید و بارش برف و باران محورهای کوهستانی استان احتمال ریزش و رانش در محورها وجود دارد که لازم است توصیه‌ها جدی گرفته شود.

    برچسب ها :