مدیران بی‌عمل در عرصه حفظ بیت‌المال باید پاسخگو باشند

چاپ

به گزارش رامسرنوین ، مرتضی کاردان در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال رامسر با بیان اینکه همه مسئولان حافظان بیت المال و اموال عمومی هستند اظهار کرد: حفظ حقوق بیت المال باید اجرایی شود تا در راستای وظایفی که بر عهده ما گذاشته شده موفق عمل کنیم.

وی افزود: وقتی جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال تشکیل میشود بدین معناست که هنوز در زمینه بیت المال مشکل داریم و مراقبت بخوبی انجام نمی شود.

رئیس دادگستری رامسر با تاکید بر اینکه همه ما وظیفه داریم بعنوان حافظان بیت المال از اموال عمومی مراقبت کنیم تصریح کرد: بیت المال و شورای حفظ حقوق بیت المال در همه امورات و اموال عمومی دیده شود.

این مسئول گفت: گاها در ادارات تصمیمات اشتباه گرفته می‌شود که بر خلاف اموال عمومی است و هر مسئولی که دست اندازی میکند به مجازات قانونی خواهد رسید.

کاردان با اشاره به اینکه اگر کسی در منابع طبیعی تجاوز و آنرا تصرف کند نتیجه آن عدم مراقبت است افزود: امروزه وظیفه بسیار سنگینی در مراقبت از اموال عمومی داریم که باید به آن عمل شود.

وی گفت: زمانی که علیه اداره ای در دستگاه قضایی اعلام جرم میشود، عدم امکانات و کمبود پرسنل توجیه مناسبی جهت کاهش یا نادیده گرفتن جرم نیست.

رییس دادگستری شهرستان رامسر تصریح کرد: در زمینه کار فرهنگی دچار عقب افتادگی هستیم و در آموزش و پرورش معلمان باید به دانش آموزان درباره حفظ طبیعت آموزش دهند و آنهایی که تریبون در دست دارند کار فرهنگی کنند.

کاردان افزود: با توجه به وجود سواحل زیبا عدم زیباسازی ساحل و دریا بر خلاف بیت المال است و جامعه باید از آلودگی محیط زیستی پاک شود.

وی با بیان اینکه بی مبالاتی و بی احتیاطی بر خلاف بیت المال است گفت: مدیران حافظ اموال بیت المال هستند و با مدیرانی که با بی خیالی و محافظه کاری عمل کنند برخورد قانونی خواهد شد.