پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 23108
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۵ آبان, ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    افزایش تسهیلات و وام‌های رایگان تامین مسکن/نیمی از واحدهای مسکن روستایی نوسازی شد

    رئیس بنیاد مسکن کشور بر لزوم استفاده از ظرفیت های قانونی برای توسعه روستایی و محرومیت زدایی تاکید کرد و گفت: بنیاد مسکن با جدیت موضوع تامین مسکن محرومان و نیازمندان را دنبال می کند و افزایش سطح تسهیلات و وام های رایگان تامین مسکن را در دستور کار دارد.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، اکبر نیکزاد در بازدید از روستای کریم کلاً با اشاره به اینکه نمایندگان شهرستان پیگیر رفع مشکلات حوزه بنیاد مسکن بودند، هدف از سفر را بازدید از روستاهای مختلف و آشنایی با مشکلات بیان کرد.

    وی بابیان اینکه بیشتر روستاها در زمینه طرح هادی دچار مشکلات عدیده هستند، افزود: با وقوع بارندگی شاهد آبگرفتگی معابر و سخت شدن تردد برای مردم خواهد بود از این رو درصددیم با همت مسئولان، روند اجرای طرح هادی را شتاب بخشیم.

    رئیس بنیاد مسکن کشور با اظهار اینکه برخی پل‌های روستایی نیازمند تعریض است، افزود: بیشترین درخواست‌ها مربوط به عمران روستایی به شمار می‌رود، و یکسری مسائل در حوزه مسکن روستایی قابل طرح است.

    نیکزاد با اشاره به افزایش تسهیلات مسکن روستایی گفت: افزایش میزان تسهیلات هفته بعد از سوی رئیس جمهور به بانک مرکزی ابلاغ می‌شود.

    رئیس بنیاد مسکن کشور یادآور شد: برای تکمیل واحدهای جدید نیز میزان تسهیلات بهتر می‌شود و مردم تا دو ماه آینده اتفاقات خوبی را در حوزه مسکن شاهد بودند.

    وی با بیان اینکه سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی توسط بنیاد با محوریت مردم نوسازی می‌شود، افزود: با توجه به عملکرد خوب بنیاد قرار شد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر مسئولیت ساخت واحدهای مسکونی به بنیاد واگذار شود.

    نیکزاد یادآور شد: قرار است ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر توسط بنیاد مسکن احداث شود و از مجموع احداث یک میلیون مسکن سالانه در کشور در قالب جهش تولید مسکن، ۴۰۰ هزار مسکن توسط بنیاد مسکن احداث می‌شود.

    رئیس بنیاد مسکن کشور بر لزوم استفاده از ظرفیت های قانونی برای توسعه روستایی و محرومیت زدایی تاکید کرد و گفت: بنیاد مسکن با جدیت موضوع تامین مسکن محرومان و نیازمندان را دنبال می کند و افزایش سطح تسهیلات و وام های رایگان تامین مسکن را در دستور کار دارد.

    نیکزاد بر لزوم الحاق زمین به بافت روستاها برای توسعه امکانات گردشگری ، تامین مسکن نیازمندان ، مقاوم سازی روستایی و اجرای طرح سند دار کردن واحد های روستایی تاکید کرد.

    وی با اشاره به اینکه تاکنون نیمی از واحدهای مسکن روستایی کشور مقاوم‌سازی و نوسازی شده است افزود: خدمت به محرومین و محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار با جدیت دنبال می‌شود، تاکنون نیمی از واحدهای مسکن روستایی کشور مقاوم‌سازی و نوسازی شده است و سالانه باید ۱۰ درصد واحدهای باقیمانده مقاوم‌سازی شود.

    برچسب ها :