بارندگی و وزش باد شدید درپی فعالیت سامانه حاره‌ای/ بارش باران در شمال کشور

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان در گفت و گویی با اشاره به اینکه طی ‌پنج روز آینده در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در برخی ساعات وقوع رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت ‌پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: امروز (۱۰ مهر) در استان گیلان بارش شدت پیدا می‌کند و دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

وی ادامه داد: طی دو روز آینده در شمال شرق و شرق کشور و در استان‌ خوزستان وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک در برخی ساعات ‌پیش‌بینی می‌شود همچنین با نزدیک شدن سامانه کم فشار حاره‌ای از روی اقیانوس هند به کشور، تا فردا (۱۱ مهر) بارندگی شدید و وزش باد شدید در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان ‌پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان همچنین خاطرنشان کرد: آب‌های دریای عمان و شرق خلیج فارس تا فردا (۱۱ مهر) مواج خواهد بود و این شرایط منجربه به صدور هشدار قرمز در این نواحی شده است.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۱ مهر) صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی و وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه (۱۲ مهر) نیز صاف تا نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی و وزش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ مهر) اهواز با بالاترین دمای ۴۴ و ۴۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۱۱ و ۱۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.