جهاد مقدس امروز در سنگرهای مختلف ادامه دارد

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل زا بلاغ، سردار عبدالله ملکی در مراسم گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در مسجد حضرت موسی‌بن جعفر (ع) شهرستان قائمشهر با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: از دفاع مقدس هرچه بگوئیم کم گفتیم و هفته دفاع مقدس زیباترین بهانه برای پاسداشت حماسه‌ها و رشادت‌های فرزندان ایران اسلامی است که در کشاکش تیر و گلوله ایستادند و اجازه ندادند ذره‌ای از خاک وطن به دست دشمن بیفتد.

وی به چرایی دفاع مقدس پرداخت و گفت: در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ دشمن بعثی عراق با پشتیبانی ابرقدرت‌های شرق و غرب و کشورهای اروپایی و عربی به خاک ایران تجاوز کرد و فرزندان این ملت با الهام‌ از نهضت عاشورا، قرآن و اهل بیت (ع) به دفاع از ناموس دین و اسلام و انقلاب پرداختند.

ملکی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در لبیک به ندای ولی فقیه زمان امام خمینی (ره) در کربلای ایران حضور یافته و جنگ تحمیلی هشت ساله را به میدان دفاع از دین و مبانی اعتقادی و دینی تبدیل کردند، افزود: دفاع ملت ایران از این جهت، مقدس است که برای ارزش‌های الهی و آرمان‌های قدسی و دینی صورت گرفت و رزمندگان اسلام به دنبال بدست آوردن رضایت خداوند بودند.

این مسئول بر ضرورت تبیین فرهنگ دفاع مقدس در جامعه و در بین نسل امروز و آینده تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: هفته دفاع مقدس فرصتی برای کشف اعجاز حماسه‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بر لزوم استخراج گنج‌های ارزشی حماسی در دل رزمندگان اسلام و یادگاران جنگ تأکید کرد و گفت: امروز باید برای هر رزمنده و هر شهید یک کتاب نوشته شود و نویسندگان و صاحبان قلم این را وظیفه خود بدانند و نوعی جهاد محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه رزمندگان و شهدا جهاد عملی انجام دادند، بیان داشت: امروز هنرمندان و اصحاب رسانه و همه ما که امنیت خود را مدیون شهدا هستیم، باید با جهاد علمی، فرهنگی، اجتماعی و… راه و مسیر شهدا را ادامه دهیم.