پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ , Tuesday 16 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 23012
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۸ مهر, ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۶
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    لزوم نصب دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات در جاده‌های مازندران/محدودیت کرونایی همچنان پابرجاست

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران بر لزوم نصب دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات توسط شهرداری‌ها و راهداری‌ها در جاده‌های مازندران تاکید کرد و گفت: محدودیت کرونایی همچنان پابرجاست.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، نصرالله بیگلری در حاشیه مراسم اهدا کلاه ایمنی رایگان به موتورسیکلت سواران قانونمند فریدونکنار در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با تجزیه تحلیل تصادفات رخ داده در استان مازندران مشخص شد که ۳۰ درصد تصادفات مربوط به عابرین پیاده است.

    وی با اشاره به اینکه پل‌های عابر پیاده در مازندران غیر استاندارد بوده و افراد بالای ۶۰ سال و بیماران امکان استفاده از آن را ندارند خاطرنشان کرد: درحال حاضر ۲۹۷ پل عابر پیاده در مازندران وجود دارد که حدود ۹۵ درصد مردم از این پل‌ها استفاده نمی‌کنند که لازم است این پل‌ها مکانیزه و استاندارد شوند تا مردم از آن استفاده کنند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با بیان اینکه حدود ۲۵ درصد تصادفات در استان مربوط به موتورسواران می‌شود تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ با برنامه‌ریزی صورت گرفته اهدای کلاه ایمنی رایگان را برای موتورسواران درنظر گرفتیم که تاکنون در ۱۱ شهر مازندران حضور پیدا کرده و این مراسم را اجرا کردیم تا بتوانیم بخشی از تصادفات و آسیب‌دیدگی‌ها را جلوگیری کنیم.

    بیگلری با اشاره به اینکه به‌دنبال فرهنگ‌سازی برای کاهش تصادف در بین موتورسیکلت سواران هستیم گفت: در گذشته ماموران انتظامی درصورت مشاهده موتورسواری که بدون کلاه ایمنی درحال تردد بود، اقدام به تعقیب و گریز و توقیف موتورسیکلت می‌کردند اما هم‌اکنون تلاش می‌کنیم در گام نخست با صحبت کردن و فرهنگ‌سازی موتورسوار را به استفاده از کلاه ایمنی دعوت کنیم.

    وی از شناسنامه‌دار کردن موتورسواران در آینده نزدیک خبر داد و افزود: اهدای کلاه ایمنی رایگان در مراحل مختلف برای موتورسواران شهرستان‌ها صورت می‌گیرد تا تمامی کسانی که از موتورسیکلت استفاده می‌کنند دارای کلاه ایمنی باشند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران یادآورشد: ۴۲ درصد از فوت شدگان حوادث رانندگی در شهرها و ۵۸ درصد در جاده‌ها هستند که متاسفانه راننده و سرنشین در محل حادثه فوت می‌کنند و علت اصلی این اتفاق سرعت بالا است.

    بیگلری دوربین‌های ثبت تخلفات هوشمند را در امر جلوگیری از حوادث بسیار موثر دانست و تاکید کرد: شهرداری‌ها و راهداری‌ها باید در زمینه نصب دوربین‌های ثبت تخلفات هوشمند در شهرها و جاده‌ها اقدام جدی انجام دهند.

    وی با بیان اینکه ممنوعیت کرونایی برداشته شد اما محدودیت‌ها همچنان در شهرهای مازندران وجود دارد اظهارکرد: تمامی ورودی‌ها اعم از هراز، فیروزکوه، کندوان، گلستان به گلوگاه، سمنان به ساری و گیلان به رامسر برای پلاک‌های غیربومی دارای محدودیت بوده و با جریمه یک میلیون تومانی اعمال قانون می‌شوند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه دوربین‌های ثبت تخلفات پلاک‌های غیربومی را جریمه می‌کند افرادی که بومی مازندران هستند و در شهرهای استان سکونت دارند باید برای جلوگیری از جریمه شدن پلاک خود را تعویض کنند.

    بیگلری تصریح کرد: محدودیت تردد از ساعت ۲۲ تا سه بامداد همچنان وجود دارد که خواهشمندیم رانندگان گرامی در این ساعات تردد نکنند چراکه جریمه ۲۰۰ هزار تومانی شامل آن‌ها می‌شود.

    برچسب ها :