کشف ۱۰۰۰ تن سبوس احتکارشده در مازندران

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، سردار مرتضی میرزایی در گفت و گویی اظهار داشت: پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در سالی که به عنوان سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی نامگذاری شد، برخورد با جرایم اقتصادی و احتکار کالاهای اساسی و نهاده های دامی را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه، تعدادی از کارخانه تولید آرد استان، نسبت به احتکار سبوس حاصله از گندم یارانه ای و عرضه خارج از شبکه آن و همچنین گران فروشی در سطح گسترده اقدام داشتند، ماموران به بررسی موضوع پرداختند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی به همراه کارشناسان سازمان صمت و جهاد کشاورزی در بازرسی از کارخانه های آرد مورد نظر در برخی از شهرستان های سطح استان، موفق به کشف یک هزار و ۴۴ تن سبوس گندم احتکاری شدند.

این مقام انتظامی ارزش سبوس های کشف شده را برابر نظر کارشناسان، بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با هماهنگی قضائی کلیه انبارها پلمب شدند.

میرزایی با بیان این که تخلف از قوانین مرتبط با تولید و توزیع نهاده های دامی در سطح کشور و انبار این کالاها برای فروش خارج از شبکه و با قیمت آزاد از مصادیق احتکار تلقی می شود، اظهار داشت: در این راستا پرونده قضائی تشکیل و موضوع در حال رسیدگی است.