۲ هزار دز در کمتر از ۵ ساعت / آغاز بکار مرکز اختصاصی واکسیناسیون دانشجویان

چاپ

به گزارش رامسرنوین ، نیروهای بهداشتی شبکه بهداشت و درمان رامسر روز شنبه ۲۷ شهریور رکوردی جدید از تزریق واکسن را در شهرستان ثبت کردند بطوری که در کمتر از ۵ ساعت توانستند ۲ هزار دز واکسن را به همشهریانشان تزریق کنند.

همچنین چهارمین مرکز تجمیعی شهرستان نیز امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر شروع بکار کرد تا دانشجویان رامسری بدون دغدغه در مرکزی اختصاصی واکسینه شوند که خوشبختانه مورد استقبال دانشجویان دانشگاه های مختلف قرار گرفت.

مراکز تجمیعی مدرسه فرید رامسر، مدرسه علوی ساداتشهر، مدرسه بهشتی کتالم، دانشگاه آزاد، مرکز گالش محله و خانه های بهداشت طالش محله فتوک، شاهمنصورمحله و کلایه بن مراکزی بودند که عصر روز گذشته به واجدین شرایط واکسن زدند.

نیروهای بهداشتی که طی یک سال و نیم گذشته در انجام اقدامات پیشگیرانه و شناسایی و درمان پیشگام بودند ، طی ماه های اخیر نیز شرایط سختی را در حوزه واکسیناسیون سپری می کنند و با وجود کمبود نیرو و شیفت های پیاپی اما برای واکسینه کردن مردم نسبت به ویروس کرونا تمام همت خود را بکار بسته اند و اقدامی جهادگرانه دارند.

تاکنون ۵۴۸۶۱ دز واکسن در رامسر به ۳۵۹۸۱ نفر تزریق شده است که طی روزهای آتی و با ورود محموله های جدید تعداد بیشتری از رامسری نسبت به ویروس کرونا واکسینه خواهند شد.

بر اساس گزارش ها ؛ ۶۱ درصد واجدین شرایط دریافت واکسن در شهرستان رامسر یک دز و ۳۲ درصد نیز هر دو دز واکسن تزریق کرده اند.

طی روزهای آتی و در صورت تخصیص واکسن بیشتر به شهرستان، دو مرکز جدید تجمیعی واکسن نیز به ظرفیت های موجود اضافه خواهد شد تا دسترسی مردم به واکسن در مدت زمان کمتر و در شرایط ایمن تر صورت بگیرد.

این نکته قابل ذکر است که نوع واکسن های تخصیصی به شهرستان ها بطور یکسان و همزمان و بر اساس درصد جمعیتی هر شهرستان در سطح استان مازندران توزیع می شود.