تلفات حوادث کار در مازندران ۲۲ درصد کاهش یافت

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از مهر، علی عباسی تصریح کرد: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در پنج ماهه سال جاری به ترتیب شهرستان آمل با شش، ساری با پنج و بابل و چالوس هر کدام با چهار مورد بیشترین و شهرهای بابلسر، میاندرود، رامسر و جویبار هر کدام با یک مورد فوتی، کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

وی تصریح کرد: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۲۳ نفر و پس از آن و برق گرفتگی با ۱۰ و برخورد جسم سخت با ۹ مورد و سایر موارد با یک در رتبه بعدی قرار دادند.

وی گفت: بر اساس تفکیک ماه خرداد با ۱۵، تیر ب ا هشت، فروردین و اردیبهشت هر کدام با هفت و مرداد با شش مورد آمار فوتی گزارش شده است.

عباسی ادامه داد: سنین ۳۱ تا ۴۰ سال با ۸ مورد بیشترین فوتی وکمتر از ۲۰ سال با ۴ فوتی کمترین آمار را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی از مراجعه ۳۷۰ نفر شامل ۳۴۷ مرد و مابقی طی پنج ماه امسال به مراکز پزشکی قانونی استان خبر داد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشت.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار است.