پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Wednesday 24 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 22914
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۵ شهریور, ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۹
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    تلفات حوادث کار در مازندران ۲۲ درصد کاهش یافت

    مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: پنج ماهه سالجاری ۴۳ نفر بر اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد کاهش داشته است.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از مهر، علی عباسی تصریح کرد: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در پنج ماهه سال جاری به ترتیب شهرستان آمل با شش، ساری با پنج و بابل و چالوس هر کدام با چهار مورد بیشترین و شهرهای بابلسر، میاندرود، رامسر و جویبار هر کدام با یک مورد فوتی، کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

    وی تصریح کرد: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۲۳ نفر و پس از آن و برق گرفتگی با ۱۰ و برخورد جسم سخت با ۹ مورد و سایر موارد با یک در رتبه بعدی قرار دادند.

    وی گفت: بر اساس تفکیک ماه خرداد با ۱۵، تیر ب ا هشت، فروردین و اردیبهشت هر کدام با هفت و مرداد با شش مورد آمار فوتی گزارش شده است.

    عباسی ادامه داد: سنین ۳۱ تا ۴۰ سال با ۸ مورد بیشترین فوتی وکمتر از ۲۰ سال با ۴ فوتی کمترین آمار را داشتند.

    مدیرکل پزشکی قانونی از مراجعه ۳۷۰ نفر شامل ۳۴۷ مرد و مابقی طی پنج ماه امسال به مراکز پزشکی قانونی استان خبر داد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشت.

    مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار است.

    برچسب ها :