پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ , Tuesday 16 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 22826
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۱ شهریور, ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۴
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    ۱۸۰ میلیون دوز واکسن به دست ما خواهد رسید

    سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در ارتباط با تازه ترین وضعیت واکسیناسیون در کشور توضیحاتی ارائه داد.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از مهر، علیرضا رئیسی، شنبه شب در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، گفت: محموله‌ای از واکسن اسپوتنیک وی برای دوز دوم در راه است.

    وی افزود: همچنین محموله‌ای به میزان دو میلیون دوز واکسن کوبایی به دست ما خواهد رسید.

    رئیسی در ارتباط با وضعیت بازگشایی مدارس با حضور دانش آموزان، گفت: ما برای واکسیناسیون والدین دانش آموزان برنامه ریزی کرده‌ایم که حداقل ۲۰ میلیون دوز واکسن پیش بینی کرده‌ایم.

    وی افزود: تا زمانی که اطمینان حاصل کنیم ایمنی دانش آموزان فراهم شده است، حضور آنها را در کلاس‌های درس خواهیم داشت و فکر می‌کنم تا اواخر آبان چنین اتفاقی بیافتد.

    رئیسی ادامه داد: ۸۸ درصد افراد بالای ۷۰ سال واکسینه شده‌اند.

    وی افزود: ۴۸۰ هزار معلول را در خانه‌ها واکسینه کرده‌ایم.

    رئیسی در ارتباط با سفرهای هوشمند، گفت: از اول آبان بازگشایی هوشمند مشاغل را داشته باشیم.

    وی در ارتباط با واکسن‌های تولید داخل، افزود: ۵.۲ میلیون دوز واکسن برکت تاکنون تحویل وزارت بهداشت شده است و ۹ میلیون دوز هم آماده تحویل است.

    رئیسی گفت: البته استراتژی اول ما تأمین واکسن از طریق واردات است. ما فعلاً با کرونا هستیم و از همین رو، واکسن تولید داخل نیاز خواهد شد.

    وی افزود: پیش بینی کرده‌ایم بیش از ۱۸۰ میلیون دوز واکسن در اختیار ما قرار بگیرد.

    رئیسی گفت: ۱۳ میلیون دانش آموز داریم که ۲۶ میلیون دوز واکسن می‌شود که در مجموع به ۱۵۰ میلیون دوز واکسن نیاز داریم.

    وی درباره انجام واکسیناسیون به روزانه دو میلیون دوز، خاطرنشان کرد: برای دو برابر کردن واکسیناسیون در روز ظرفیت تزریق باید دو برابر شود و الان در حال برنامه ریزی برای دو برابر کردن افزایش ظرفیت و پایگاه‌های تزریق واکسن هستیم.

    سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: با ورود حجم قابل توجهی از واکسن، واکسیناسیون سرعت خوبی گرفته است.

    وی ادامه داد: از زمان ورود واکسن به کشور، موضوع تحویل واکسن، لیبل گذاری و توزیع واکسن وجود دارد؛ چون واکسن در اقصی نقاط کشور توزیع می‌شود بنابراین در خودروهای حمل واکسن باید با ایمنی و حفظ زنجیره سرد رعایت و توزیع شود که طی این روزها این اتفاق صورت می‌گیرد.

    رئیسی با اشاره به اینکه در هفته گذشته رتبه سوم دنیا در واکسیناسیون را کسب کردیم، گفت: بعد از کشور آلمان و فرانسه، ایران جزو کشورهای پرجمعیت است که بیشتر از یک میلیون دوز در هفته تزریق می‌کند که در حال حاضر به روزانه یک میلیون دوز رسیدیم.

    وی افزود: قطعاً شاهد این خواهیم بود که در هفته‌های آینده سرعت واکسیناسیون بیشتر شود.

    سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره کاهش سرعت واکسیناسیون در روزهای تعطیل گفت: این شرایط دو دلیل دارد، اول اینکه روزهای تعطیل و جمعه‌ها بیشتر مراکز تک شیفت بودند که با دستوری که صادر شد روزهای تعطیل هم به صورت دو شیفت واکسیناسیون انجام خواهد شد و دوم استقبال مردم برای ثبت نام در سامانه است.

    رئیسی از مردم درخواست کرد زمانی که گروه سنی را اعلام می‌کنیم حتماً در سامانه ثبت نام کنند تا نوبت دهی شود و بعد حضور پیدا کنند چرا که شاهد هستیم در سامانه تعداد ثبت نامی ها کمتر ولی مراجعه بیشتر از ثبت نام است.

    وی درباره واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال هم گفت: بین تزریق دوز اول و دوم واکسن کرونا الزاماً چهار تا پنج هفته فاصله نیاز است که ما می‌توانیم برای دوز اول سرعت دهی را بیشتر کنیم ولی تزریق دوز دوم حتماً باید در زمان معین انجام شود.

    رئیسی خاطرنشان کرد: هدف اول ما این است که با حداکثر توان تا پایان مهر ماه حداقل یک دُز را به جمعیت هدف برسانیم که این حدود ۷۰ درصد جمعیت است و می‌تواند بسیار به مقابله با موج بعدی کرونا کمک کند.

    وی تأکید کرد: تنها واکسن زدن کافی نیست بلکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کنار واکسن دارای اهمیت است.

    برچسب ها :