برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی بسیج در مازندران

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، حمیدرضا هراسانی در گفتگو با خبرنگار ما از برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی خبر داد و گفت: باتوجه به شرایط کرونایی جشنواره تئاتر خیابانی را جایگزین تئاتر صحنه‌ای کردیم.

هراسانی به موضوعات جشنواره هم پرداخت و افزود: نقش مقاومت، رشادت و ایثارگری مردم مازندران در هشت سال دفاع مقدس، پاسداشت فداکاری و رشادت مدافعان حرم و مدافعان سلامت، تاثیر بحران کرونا بر جامعه و لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد، طلاق، بیکاری و تلاش برای پیشگیری از این آسیب‌ها از موضوعات جشنواره تئاتر خیابانی است.

مسئول بسیج هنرمندان با تصریح بر اینکه نمایش باید مطابق با شعار سال و در ارتباط با معضلات شهری، محیط زیست و مصرف بهینه باشد، ادامه داد: تا به امروز ۴۱ متن نمایش به دبیرخانه جشنواره تئاتر سازمان بسیج هنرمندان استان مازندران ارسال شد.

هراسانی به داوری متن نمایش هم اشاره کرد و گفت: پانزدهم شهریور ماه داوری نمایشنامه‌ها به پایان رسید و منتخبان این جشنواره به مدت دو ماه تا آبان ماه مهلت دارند نمایشنامه‌ها را جهت اجرا آماده کنند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلا در پایان سخنان خود با اشاره به جوایز جشنواره، افزود: به گروه‌های نمایش که به مرحله پایانی راه پیدا کردند مبلغ ۱۵۰۰۰۰۰ تومان به همه بخش‌ها جوایزی اهدا می‌شود.

به گفته هراسانی جشنواره در هفته اول آذر ماه همزمان با هفته بسیج در محمودآباد و سرخرود برگزار می‌شود.