پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 25 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 22709
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۸ شهریور, ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۱
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    زوج های امروزی درک درستی از ازدواج ندارند

    یک روانشناس بالینی گفت:زوج های امروزی درک درستی از ازدواج ندارند.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از ایسنا ، گلناز وطن خواه روان شناس بالینی در گفت و گویی با عنوان اینکه مشکل در واقع از اینجا شروع میشود که ما متوجه نشدیم وارد شرایط اجتماعی فرهنگی جدیدی شدیم که پایه و اساس ازدواج های مارا تغییر داده است،  خاطرنشان کرد: ازدواج های امروز در واقع شباهتی به ازدواج های گذشته ندارد و اگر ما معیار های انتخابمان را بروز نکنیم و براساس آن سعی نکنیم که انتخاب های درست داشته باشیم مطمئنا در آینده دچار مشکلات زیادی خواهیم شد

    وی افزود : یکی از مسائل اصلی در این حوزه این است که ما انتخابمان را بر پایه احساساتمان قرار می دهیم و سعی می کنیم که زندگیمان را به صورت عقلانی جلو ببریم و این باعث می شود که واقعیت ها دیده نشود و نتوانیم آنطور که باید و شاید انتخاب درستی داشته باشیم پس شروع مشکل در انتخابمان است.

    وطن خواه یادآور شد : مسئله دوم ما پس از اینکه دست به انتخاب زدیم و تصمیم گرفتیم ازدواج کنیم این است که‌ تعریف درستی از ازدواج نداریم و اصلا نمیدانیم چیکار میکنیم و چرا وارد این معقوله بنام ازدواج شدیم و نمیدانیم که ازدواج چه چالش هایی را با خودش به همراه دارد.

    این روانشناس تصریح کرد:  مسئله بعدی هم این است  که ما مهارت های لازم برای ازدواج را نداریم در دنیای امروز شبیه گذشته ها نمیشود زندگی کرد و بنابراین زوج های امروزی نمیتوانند بر اساس معیار های گذشته پدر و مادرانشان یا ازدواج های فامیلی دست به  ازدواج بزنند و همه اینها ایجاد مشکل می کند.

    وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از این مشکلات در درون خودمان است، خاطرنشان کرد:ما به عنوان افرادی که شناخت درستی حتی از خودمان نداریم چگونه می توانیم درباره جنس مخالف و مسائل فرهنگی و آداب و رسوم وی شناخت جامع و کاملی داشته باشیم.

    وطن خواه با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم  که در زوج ها دیده می شود و به اختلافشان دامن می زند این است  که این ما بودن در ازدواج را درک نمیکنند،افزود: یعنی هرکدام از طرفین فکر می کنند ازدواج تنها برای رفع نیازهای خودشان است و درکی از نیازهای طرف مقابل ندارند.

    این روانشناس بالینی ادامه داد :اگر زوج های ما تعریف درستی از ازدواج داشته باشند شاید نیمی از مسائلشان را بتوانند حل کنند و مشکلاتشان را در همین تعریف درستی از ازدواج بتوانیم رفع و رجوع بکنیم.

    وی با بیان اینکه راه حل برون رفت از این ماجرا این است که مشاوره پیش از ازدواج باید اجباری باشد،تصریح کرد: باید از سال های قبل ازدواج در مدارس یا مراکز آموزشی ، آموزش هایی برای مهارت های زندگی به خصوص مهارت برای رابطه با جنس مخالف آموزش داده شود.

    وطن خواه افزود: در مورد ازدواج صحبت های بسیار ویژه و بیشتری در رسانه ها و مدارس از طریق افرادی که واقعا اطلاعاتی از این مسائل دارند و به درستی می توانند مطالب را انتقال بدهند انجام شود و اینکه مشاوره پیش از ازدواج بسیار می تواندموثر باشد.

    گفت و گو: نیایش عرب

    برچسب ها :