پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ , Thursday 18 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 22613
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲ شهریور, ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۴
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    ویروس دلتا تا ۵ هفته در بدن باقی می‌ماند/هر نفر ۹ را مبتلا می کند

    استاد ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه هر فرد مبتلا به کرونای دلتا می تواند دست کم ۹ نفر را به این بیماری مبتلا کند گفت: کرونای دلتا تا پنج هفته در بدن باقی می ماند.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، حسین کیوانی، استاد ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص رعایت پروتکل‌های برای بهداشتی مقابله با کرونا گفت: متأسفانه با سهل‌انگاری همه مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی موج پنجم کرونا در ایران بیشتر از سایر موج‌ها ادامه پیدا کرد.

    این ویروس‌شناس با اشاره به اینکه برگزاری مراسم‌های مختلف در رشد پیک پنجم کرونا مؤثر است، عنوان کرد: قدرت انتشار [سرایت‌پذیری] کرونای دلتا به نسبت نسخه‌های اولیه‌ی این ویروس چندین برابر افزایش پیدا کرده است همچنین امیدوارم پس از تعطیلی‌های کرونایی آمار موج پنجم کاهش پیدا کند.

    وی اضافه کرد: هر فرد مبتلا به کرونای دلتا می‌تواند دست کم ۹ نفر را به این بیماری مبتلا کند، در حالی که افراد مبتلا به نسخه‌های اولیه‌ی کرونا حداکثر ۱ یا ۲ نفر را مبتلا می‌کردند.

    کیوانی با بیان اینکه ویروس دلتا قدرت تکثیر پذیری بیشتری دارد، تاکید داشت: ویروس دلتا پس از ورود به داخل بدن می‌تواند حداقل تا ۱۰ برابر نسبت به نسخه‌های قبلی خودش را تکثیر دهد و همین تکثیر شدن در بروز عوارض شدیدی از بیماری تأثیر می‌گذارد.

    وی تصریح کرد: افزایش حجم ویروس مسیر انتقال آن را تسهیل می‌کند بنابراین بهتر است عموم مردم فقط در صورت ضرورت از آسانسور استفاده کنند.

    وی ادامه داد: یک فرد مبتلا به کرونا حتی با حرف زدن ساده و کوتاه در آسانسور هم می‌تواند، ترشحات آلوده‌ی دهان خود را در محیط منتشر کند.

    کیوانی با اشاره به اینکه اینکه ذرات ویروس کوچک و معلق در هوا هستند، اظهار داشت: هوای موجود در محیط‌های سربسته باید همیشه در گردش مستمر [از یک طرف وارد شده و از طرف دیگر خارج شود] باشد.

    وی افزود: ویروس کرونا در محیط‌های سربسته که گردش مطلوب ندارند، در تمام نقاط اتاق منتشر می‌شود.

    این ویروس‌شناس اضافه کرد: هر فرد باید با مشاهده‌ی کوچک‌ترین علائم کرونایی حتی قبل از انجام آزمایش تشخیصی، قرنطینه‌ی کامل را رعایت کند.

    وی با بیان اینکه ویروس دلتا تا ۵ هفته می‌تواند در بدن باقی بماند، عنوان کرد: افرادی که از قرنطینه خارج می‌شوند بهتر است ۳ تا ۵ هفته به طور جدی از ماسک استفاده کنند.

    برچسب ها :