پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Wednesday 24 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 22552
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۳۰ مرداد, ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۴
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    فوت بیماران کرونایی در رامسر بر اثر کمبود اکسیژن تکذیب شد

    رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر شایعات پیرامون فوت بیماران کرونایی بر اثر کمبود اکسیژن در بیمارستان امام سجاد (ع) این شهرستان را تکذیب کرد.

    به گزارش رامسرنوین ، دکتر حمیدرضا مبشری در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان گفت : بیمارستان امام سجاد تنها بیمارستان استان مازندران است که سه دستگاه اکسیژن ساز و یکصد دستگاه کپسول اکسیژن در اختیار دارد.

    وی افزود : به دنبال تهیه تعداد دیگری کپسول اکسیژن هستیم تا تعداد آنها به ۳۰۰ دستگاه افزایش یابد و تلاش داریم یک تانک اکسیژن هم با کمک خیرین تهیه کنیم تا پرکردن کپسول ها هم در شهرستان انجام شود.

    مبشری توضیح داد : درحال حاضر کپسول های خالی اکسیژن برای پر کردن به منطقه سراوان استان گیلان ارسال می شود که سختی های خاص خودش را دارد و درصورت تامین اعتبار مورد نیاز و تهیه تانک ، این مشکل هم برطرف خواهد شد.

    وی همچنین از کاهش محسوس پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان طی روزهای اخیر خبر داد و گفت : اگر چه به وضعیت پایدار نرسیدیم و بیماران زیادی در قرنطینه خانگی قرار دارند ، ولی کمبود اکسیژن و فوت بیماران بر اثر آن در بیمارستان صحت ندارد.

    رییس شبکه بهداشت رامسر در عین حال از تکمیل ظرفیت بیمارستان امام سجاد با بستری بیماران کرونایی خبر داد و افزود : در حال حاضر ۱۵۰ بیمار بستری دائم و بستری موقتِ مبتلا به کووید ۱۹ در مرکز درمانی شهرستان تحت درمان قرار دارند.

    وی همچنین از تزریق واکسن به بیش از ۳۶ درصد واجدین شرایط سنی شهرستان رامسر خبرداد و گفت : این میزان ۲ درصد کمتر از میانگین استان است با پیگیری از طریق دانشگاه علوم پزشکی مازندران در صدد جبران میزان عقب ماندگی هستیم .

    مبشری افزود : تزریق واکسن به افراد با مشاغل خاص نظیر فرهنگیان ، کارکنان بانک ها و اعضای هیات علمی دانشگاه ها در سطح شهرستان سبب شده تا از برنامه سند ملی تزریقات فاصله بگیریم به همین خاطر هماهنگی صورت گرفته تا هر چه زودتر زودتر سهمیه واکسن های این شهرستان تامین و ارسال شود.

    فرماندار شهرستان رامسر نیز با تکذیب شایعات پیرامون کمبود اکسیژن و فوت بیماران در تنها بیمارستان این شهرستان ، گفت : به دلیل اختصاص سه دستگاه اکسیژن ساز به این مرکز درمانی در حال حاضر یکهزار و ۳۵۰ لیتر در دقیقه اکسیژن تولید می شود که تا اندازه زیادی نگرانی ها بابت کمبود اکسیژن را کاهش داده است.

    محمد آزاد همچنین از تجهیز بیمارستان به دستگاه سی تی اسکن خبر داد و افزود : این دستگاه روزانه به بیش از ۲۵۰ نفر خدمات ارایه می کند

    برچسب ها :