پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 22543
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۳۰ مرداد, ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۹
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    توزیع محموله‌های جدید واکسن از امروز در مازندران/واکسیناسیون نوبت اول تا آخر مهرماه به اتمام می‌سد

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: محموله‌های جدید واکسن کرونا از امروز شنبه ۳۰ مرداد ماه توزیع و تزریق آن نیز بلافاصله در استان آغاز می‌شود.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ ، قاسم اویس در گفت‌وگویی اظهار کرد: تا این لحظه بیش از یک میلیون و ۴ هزار دوز واکسن در استان مازندران تزریق شده است.

    وی افزود: از این میزان، ۸۰۰ هزار دوز مربوط به فاز اول و مابقی به فاز دوم تعلق دارد.

    معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، ۴۰ مرکز تجمیعی در مراکز شهرها و ۱۸۰ مرکز روستایی مشغول خدمت رسانی و واکسیناسیون به شهروندان مازندرانی هستند.

    این مسئول ادامه داد: البته مراکز روستایی در ایام تعطیلات، واکسن زده نمی‌شود اما در مراکز تجمیعی در شهرها، در روزهای تعطیل نیز واکسیناسیون انجام می‌شود.

    اویس درخصوص برخی گزارش‌ها از کمبود واکسن در مراکز واکسیناسیون استان، بیان کرد: کمبود واکسن به این مفهوم است که ما تابع واکسیناسیون کل کشور هستیم؛ اگر واکسن از کشور به ما داده شود، ما واکسیناسیون را انجام می‌دهیم و مختص استان نیست.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر، در استان مازندران روزانه ۳۵ هزار دوز واکسن تزریق می‌شود، حالا ممکن است بسته به میزان توزیع، در برخی از روزها دچار کمبود واکسن شویم.

    معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در پاسخ به این سوال که واکسیناسیون استان چه زمانی به اتمام می‌رسد؛ اعلام کرد: اگر قرار باشد ما روزانه ۵۰ هزار دوز واکسن تزریق کنیم و اگر واکسن در اختیار ما قرار گیرد، ظرف دو ماه آینده، واکسیناسیون حداقل نوبت اول کل استان مازندران به اتمام می‌رسد.

    این مسئول تاکید کرد: در استان مازندران باید به دو میلیون و ۵۰ هزار نفر، در فاز اول واکسن تزریق شود که تاکنون، به ۸۰۰ هزار نفر واکسن تزریق شده است و در حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر باقیمانده است.

    اویس مطرح کرد: اگر روزانه واکسن در اختیار ما قرار گیرد و روزانه موفق به تزریق ۵۰ هزار دوز واکسن شویم، بنظر می‌رسد قطعا تا پایان مهر کار واکسیناسیون فاز اول در استان مازندران به اتمام می‌رسد.

    وی متذکر شد: با توجه به اینکه همزمان با تزریق واکسن فاز اول، واکسن فاز دوم نیز در حال انجام است، لذا بنظر می‌رسد تا پایان آبان‌ماه نیز بخش عمده‌ای از فاز دومی‌ها به اتمام برسد.

    معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در پاسخ به این سوال که آیا واکسن خوب و خوب‌تر داریم یا خیر؛ گفت: در سبد کل کشور فعلا واکسن سینوفارم و برکت به استان مازندران داده می‌شود که سهم سینوفارم بیشتر از برکت است و نکته مهم این استت که تاثیر همه واکسن‌ها به یک درجه است و ما واکسنی را به عنوان واکسن برتر نمی‌شناسیم.

    این مسئول اذعان کرد: ما توصیه‌مان به مردم این است که هر واکسنی موجود بود، تزریق کنند و به دلیل تزریق برند خاصی از واکسیناسیون خودداری نکنند؛ چرا که همه این واکسن‌ها به اثبات رسیده است که از شدت بیماری و مرگ‌میر را کاهش می‌دهد.

    اویس یادآور شد: زدن واکسن دلیل بر مصونیت از ابتلا به کرونا نیست، در درجه نخست هدف از تزریق، کاهش شدت بیماری در اثر ابتلا است و مرگ‌ومیر کاهش یابد؛ مفهوم از واکسیناسیون، عدم ابتلا و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست.

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: محموله‌های جدید واکسن کرونا از فردا شنبه ۳۰ مرداد ماه  توزیع و تزریق آن نیز بلافاصله آغاز می‌شود.

    بر اساس آخرین آمارهای رسمی،  طی شبانه‌روز گذشته با بستری شدن تعداد ۶۳۳ بیمار کرونایی جدید، تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی پزشکی مازندران و بابل به ۳ هزار و ۷۰۰ نفر رسید.

    گفتنی است شمار افراد مشکوک به کرونا و کرونای قطعی در مازندران، به‌طور معناداری بسیار بالاتر از سایر استان‌ها است.

    برچسب ها :