پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ , Thursday 18 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 22518
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۶ مرداد, ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۶
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    سرگیجه فدراسیون فوتبال برای باشگاه‌ها

    فصل نقل و انتقالات لیگ بیستم آغاز شده ولی هنوز فدراسیون فوتبال قوانین جذب بازیکنان و مربیان خارجی را اعلام نکرده است.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از ایسنا، اجرای قانون منع جذب بازیکنان و مربیان خارجی در لیگ بیستم مزایایی مانند کاهش پرونده‌هایی باشگاه‌های ایرانی در فیفا و معایبی مانند افزایش چشم‌گیر قیمت بازیکنان ایرانی در بازار نقل و انتقالات به همراه داشت. این قانون اما بیشتر از یک فصل عمر نکرد و حدود دو ماه پیش در هیات رئیسه سازمان لیگ لغو شد.

    البته موضوع اصلی لغو این قانون نیست چرا که باشگاه‌ها هنوز تکلیفشان را برای جذب بازیکن و مربی خارجی نمی‌دانند. براساس صحبت‌های هفته گذشته شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال قرار است درباره ساز و کار نقل و انتقال خارجی‌ها به فوتبال ایران در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تصمیم‌گیری شود؛ ساز و کاری که مشخص می‌کند بازیکنان و مربیان خارجی باید چه فاکتورهایی داشته باشند تا بتوانند وارد فوتبال ایران شوند.

    فصل نقل و انتقالات لیگ برتر از روز دوشنبه آغاز شده اما هنوز قوانین جذب خارجی‌ها اعلام نشده است و به همین دلیل باشگاه‌ها نمی‌دانند بازیکن یا مربی مدنظرشان فاکتورهای مورد تایید فدراسیون فوتبال را دارد یا نه. از طرفی تعویق در اعلام ساز و کار جذب خارجی‌ها باعث می‌شود که بازیکنان و مربیانی که می‌توانند سطح فوتبال ایران را ارتقا دهند در جای دیگر مشغول به کار شوند و فرصت به خدمت‌گیری آن‌ها توسط باشگاه‌های ایرانی از بین برود. به همین دلیل فدراسیون فوتبال باید هر چه زودتر قوانین کامل جذب خارجی‌ها را اعلام کند تا فرصت باشگاه‌های ایرانی از بین نرود و بنجل‌های بازار برای آن‌ها نماند.

    برچسب ها :