کاهش دما در روزهای میانی هفته تا بازگشت گرما در آخر هفته

چاپ

به گزارش رامسرنوین ، احمد اسدی در گفت‌وگویی درخصوص پیش‌بینی وضع هوای استان مازندران در چند روز آینده اظهار کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی استان مازندران طی امروز و فردا با تداوم هوای گرم و شرجی همراه است.

وی افزود: البته در روزهای میانی هفته از  شدت دما کاسته خواهد شد و شاهد بارش‌های رگباری در برخی از نقاط استان خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران، خاطرنشان کرد: احتمال بارش باران در پایان هفته تنها در ارتفاعات به صورت رگباری محتمل است اما بارش باران به معنای بارندگی‌های مرسوم نداریم.

اسدی ادامه داد: آسمان استان طی روز جاری، صاف تا نیمه ابری، همراه با تداوم هوای گرم و شرجی است و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب با رشد ابر، وزش باد و در ارتفاعات و غرب استان با رگبار و رعدوبرق پراکنده همراه خواهد بود.

وی بیان کرد: بیشینه دما در مناطق غربی (رامسر تا نور) بین ۳۰ تا ۳۳ و در مناطق مرکزی و شرقی بین ۳۳ تا ۳۷ درجه سلسیوس، گزارش شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران، عنوان کرد: آسمان استان برای فردا یکشنبه تا چهارشنبه، صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش شدت دما پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود از بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر به‌ویژه در ارتفاعات استان با رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد، همراه باشد.

اسدی اعلام کرد: آسمان استان برای روزهای پایانی هفته، پنج‌شنبه و جمعه، صاف تا نیمه ابری، همراه با افزایش نسبی و تدریجی دما پیش بینی می‌شود و انتظار می‌رود  بیشینه دما در مناطق غربی (رامسر تا نور) به بین ۲۹ تا ۳۲ و در مناطق مرکزی و شرقی به بین ۳۲ تا ۳۶ درجه سلسیوس، برسد.