پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 22455
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۳ مرداد, ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۸
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    ضرورت مدیریت یکپارچه برای مبارزه با کرونا/مازندران دو هفته کامل قرنطینه شود

    نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: شیوع بیماری کرونا در جامعه و تاثیر بر ابعاد مختلف اجتماعی و اقتصادی آن مسئله‌ای است که مدیریت چند بُعدی و یکپارچه را در مواجه با آن طلب می‌کند.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، علی‌اصغر باقرزاده در گفت و گو با خبرنگار ما در مورد ابراز نگرانی‌ها از پیک پنجم کرونا، اظهار کرد: باید به طور مداوم ابراز نگرانی کرد تا مردم رعایت پروتکل‌ها را فراموش نکنند در این رابطه زمانی که آمار مرگ و میرها اندکی کاهش می‌یابد مهمانی و دورهمی‌ها برپا می‌شود و پروتکل‌ها مورد غفلت قرار می‌گیرند  بنابراین باید به طور مداوم هشدارهای لازم داده شود.

    نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: کرونا در کشور هند بیداد می‌کند و آمار مرگ و میرها بسیار بالا است ضروری است وزارت بهداشت و مسئولان ذیربط نهایت اهتمام خود را داشته باشند هر چند در حال حاضر تعداد شهرهای قرمز در حال افزایش است.

    وی تصریح کرد: هشدارها باید جدی گرفته شود و به این معنا نباشد که تنها فضاسازی الکی و هدف ترساندن مردم باشد؛ کوچکترین لغزش‌ها می‌تواند آسیب فراوانی و موج جدیدی را در کشور ایجاد کند؛ سرایت ویروس هندی و مرگ و میرهای ناشی از آن بسیار بالاست و رعایت پروتکل‌ها و فاصله گذاری مانند سابق باید بسیار جدی گرفته شود.

    باقرزاده تاکید کرد: اگر به دنبال رفع طغیان کرونا در پیک پنجم هستیم باید در مازندران قرنطینه دو هفته ای کامل اتفاق بیفتد.

    وی گفت: متاسفانه نداشتن مدیریت یکپارچه در موضوع کرونا به ویژه در خصوص ورود و خروج در محورهای مواصلاتی، مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است.

    نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه نسبت به حال و روز این روزهای مازندران کسی پاسخگو نیست و مسئولان، توپ را به زمین یکدیگر می‌اندازند، گفت: به عنوان یک متخصص عفونی می گویم اگر به دنبال رفع طغیان کرونا در پیک پنجم هستیم باید مازندران دو هفته کامل قرنطینه شود.

    نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس یازدهم یادآور شد: انتظار می‌رود مردم از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند تا شاهد افزایش فوتی‌ها و بستری‌ها نباشیم؛ متاسفانه مرگ و میرها عادی انگاری شده و این عادی‌انگاری ها بسیار خطرناک است و افزایش فوتی‌ها را در پی دارد بنابراین رسانه ها و وزارت بهداشت باید  فرهنگ سازی مناسبی را داشته باشند تا وارد موج های بعدی نشویم.

    برچسب ها :