لزوم حمایت از اجرای طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا/ دوتابعیتی بودن برخی مسئولان با عزت حسینی همخوانی ندارد

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری با تسلیت به مناسبت ماه محرم، اصحاب سید الشهدا را مظهر تقوا دانست و افزود: باید از محرم و عاشورای حسینی درس و عبرت بگیریم.

وی بااشاره به فرمایش امام حسین (ع) مبنی براینکه شیعیان از نیرنگ مبرا هستند، افزود: حضرت امام حسین (ع) دنیایی از عظمت‌ها است و غم دین داشت و مردم و حکمرانان باید غم دین داشته باشیم.

محمدی لائینی با بیان اینکه عاشورا دارای پیام نماز و توجه به نماز اول وقت است، گفت: نباید بگذاریم جریان سکولار بر سبک زندگی ما چیزه و غالب شود زیرا این فرهنگ مختص غرب است و مربوط به فرهنگ امام حسین (ع) نیست.

امام جمعه ساری با عنوان اینکه حضرت امام حسین (ع) غم مردم داشت، گفت: رواج فساد در بین امت و جایگزینی صلاح سبب قیام امام حسین (ع) شده است.

وی با اظهار اینکه حضرت امام حسین (ع) غم اصحاب و یارانش را داشته است و در شب عاشورا بیعت را از آنان برداشت، گفت: امام حسین (ع) در عین آنکه سعادت یاران را طلب می‌کرد ولی غم آنان را داشته است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه واقعه عاشورا تا اعماق تاریخ طنین انداز است، گفت: حضرت امام حسین (ع) غم اهل بیت را داشت و از آنان خواست خود را برای بلا و اسارت آماده کنند.

این مسئول با تاکید براینکه باید از امامان درس تقوا بیاموزیم و با خود را شبیه امامان کنیم، افزود: تقوا یکی از وجه شباهت به شمار می‌رود.

امام جمعه ساری با گرامیداشت سالروز آزادی آزادگان اظهار داشت: آزادگان ملت ایران را سرفراز کردند و باید قدر آنان را بدانیم.

وی با اشاره به نامگذاری روزی به نام دریای خزر و اهمیت جهانی این دریاچه گفت: این دریا فرصت بسیار عظیمی از نظر اقتصادی، گردشگری، اقلیم و غیره است ولی خطرهایی آن را تهدید می‌کند و برخی از سرشاخه‌های آب شیرین و رودخانه‌ها به واسطه بعضی سدسازی‌ها در معرض خطر قطع و یا کم شدن است.

محمدی لائینی یادآور شد: اگر ورودی آب شیرین به دریا نباشد دچار مشکل می‌شویم و علاوه برآن پسماندهای صنعتی و کشاورزی زیادی وارد دریا می‌شود.

وی ورود نمک به مقیاس دهها تن به دریا را سبب مرگ آبزیان و تبخیر کم آب و بروز آسیب‌های زیست محیطی دانست و گفت: مجوزهای صنعتی و غیرصنعتی که سبب ورود نمک به دریا می‌شود، باید جلوگیری شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اظهار اینکه ملت ایران ملت امام حسین (ع) است به بلای کرونا اشاره و اضافه کرد: این بلا فوق العاده خطرناک است و سبب تغییر زمین بازی و جنگ شده است.

وی با بیان اینکه فوری‌ترین جنگ اقتصادی است، افزود: در حال حاضر طبق فرمایش مقام معظم رهبری، مسئله اول کرونا است و باید راه درست مبارزه با این بیماری را بشناسیم و عمل کنیم.

این مسئول خواستار تأمین کادر مورد نیاز کادر پزشکی از طریق جذب پرستاران و نیروهای شرکتی شد و گفت: باید با جذب نیرو آنان را به کار دلگرم کنیم و شرایط کرونایی زیبنده ملت امام حسینی نیست و باید ضعف‌های مدیریتی را رفع کنیم.

محمدی لائینی اقتصاد کنونی را زیبنده کشور ندانست و گفت: اقتصاد باید کفاف و رفاه را برای مردم به ارمغان آورد و اقتصاد را به ملت و ظرفیت‌های درونی گره زنیم.

امام جمعه ساری به کمبود خون اشاره کرد و گفت: بیمارستان‌ها شدیداً نیازمند خون هستند و باید به یاری مراکز با اهدای خون بشتابیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با انتقاد از دوتابعیتی بودن برخی مسئولان گفت: تابعیت خارجی یعنی امان نامه خارجی‌ها داشتن و این مسئله با فرهنگ حسینی و عاشورایی سازوگار نیست و با عزت حسینی همخوانی ندارد.