فوت ۶ بیمار کرونایی طی ۱۲ ساعت در رامسر

چاپ

به گزارش رامسرنوین ، متاسفانه ۲۰ مرداد برای رامسر روز سیاه کرونایی بود بطوری که فقط طی ۱۲ ساعت گذشته ۶ نفر جان باختند.

متاسفانه بیمارستان رامسر بطور کامل تحت تسلط کرونا در آمده و ۱۷۰ تخت این بیمارستان را بیماران کرونایی پر کرده اند که ۹۵ درصد این بیماران رامسری و ۵ درصد باقیمانده مربوط به شهرهای اطراف هستند که به دلیل پر بودن بیمارستان ها به رامسر منتقل شده اند.

وضعیت بیماران سرپایی به حدی وخیم است که علاوه بر بیمارستان رامسر، درمانگاه های دولتی و خصوصی شهرستان شامل بیمارستان کتالم، مراکز جامع سلامت و بیتوته، درمانگاه امام خمینی ، تامین اجتماعی، بوعلی ، کلینیک ها و مطب های خصوصی و … نیز پیاپی درحال رسیدگی به مبتلایان به کرونا هستند.

متاسفانه با وجود این وضعیت فوق بحرانی رامسر اما وضعیت جامعه کاملا عادی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی زیر ۵۰ درصد است.

این وضعیت در تمامی شهرهای کشور بسیار وخیم و بحرانی تر است و باید همتی ملی برای این مهم شکل بگیرد.

در سطح شهرستان رعایت پروتکل های بهداشتی بخصوص زدن ماسک و فاصله اجتماعی بسیار مورد تاکید است.

متاسفانه سن فوتی ها و مبتلایان نیز رو به کاهش و میانگین آن به زیر ۵۰ درصد رسیده که طی گفتگو با این بیماران و خانواده هایشان دلیل ابتلای اکثریت آنان عدم استفاده از ماسک و شرکت در تجمعات و مهمانی های خانوادگی عنوان شده است.

تامین واکسن مهم ترین مطالبه مردمی است و همگان بر آن تاکید دارند که باید در سطح ملی به آن توجه ویژه شود.

با وجود کمبود واکسن اما کادر بهداشتی با تعداد اندک موجودی واکسن ها ، پیاپی در حال تزریق واکسن هستند تا حداقل بتوانند بخشی از جامعه گروه هدف را واکسینه کنند.

در بیمارستان اما روزهای اسفناکی میگذرد بطوری که از پزشک و پرستار تا نگهبان و خدمات با بغض و چشمانی گریان تمام توان خود را برای نجات جان همشهریانشان گذاشته اند.

کمبود نیرو و خستگی بیش از حد مدافعان سلامت چه در بیمارستان و چه در مراکز بهداشتی و واکسیناسیون این نگرانی را ایجاد کرده است که این نیروها در ادامه مسیر از توان خدمات رسانیشان کاسته شود.

بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی در شهرهای اطراف نیز وضعیت فوق بحرانی را سپری می کنند و از لحاظ تعداد مبتلایان و فوتی ها در شرایط اسفناکی قرار دارند.

با توجه به شرایط جامعه و تا زمان تصمیم گیری کلان در سطح ملی ، انتظار از مردم رعایت خودجوش پروتکل های بهداشتی است و از عموم مردم درخواست می شود هر فرد بدون ماسک را کرونایی تلقی و از وی دوری کنند.