بستری بودن ۳۹۸۳ بیمار کرونایی در بیمارستان های مازندران

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از ایسنا ، به گفته متخصصان در مازندران مشاغل مختلف فعالیت دارند و مراسمات و دورهمی‌ها برپاست، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان را کمی بیشتر از ۵۰ درصد اعلام کرد.

مسئولان معتقدند اوضاع اسفناک کرونایی در مازندران به مراتب بدتر از سایر استان‌ها و به‌ویژه تهران است، دلیل چنین شرایطی را در معیارهای تعداد افراد مشکوک به کرونا و کرونای قطعی عنوان کرد که هر دو به طرز معناداری بسیار بالاتر از سایر استان هاست.

اما سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد : باتوجه به اینکه پیک پنجم کرونا در کشور قابل مقایسه با دفعات پیش نیست و میزان سرایت‌پذیری ویروس دلتا فوق‌العاده بالاست، تصمیمات ستاد کرونا در استان را به دلیل سرعت بیماری، آنطور که باید، به پیش نبردیم.

موسوی با اعلام اینکه در حال حاضر ۳ هزار و ۲۰۰ بیمار بستری دائم و بیشتر از این میزان نیز بیمار بستری موقت در بیمارستان‌ها داریم، به بیانی دیگر عنوان کرد که این رقم، بیشتر از ۶ هزار تخت بیمارستانی در استان است.

وی گفت: تا امروز ۳۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال در مازندران واکسن زدند.

موسوی اظهار کرد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۵۲۸ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: ظرف همین مدت تعداد ۵۳۸ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی این استان با بیان هم اکنون ۲۶۴۹ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۳۶۶ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

آخرین آمار کرونا در بابل

بر اساس گزارش روابط‌ عمومی و امور بین ‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل در حال حاضر ۱۳۳۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر اساس این آمار در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۴ بیمار جدید بستری و ۲۷۴ بیمار هم ترخیص شدند و ۴۷ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر ۳۹۸۳ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های تحت حمایت دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.