رامسر در مدار رکورد شکنی بستری‌های کرونا/فوتی‌های کرونا افزایش یافت

چاپ

به گزارش رامسرنوین ، شمار بیماران بستری در بخش های کووید۱۹ بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر تا ساعت ۷ صبح شنبه ۱۶ مرداد به ۱۴۲ نفر رسید.

بر اساس این‌ گزارش، هم‌ اکنون ۹۲ نفر در بخش های مختلف بیمارستان و ۵۰ نفر بصورت موقت بستری هستند که از این تعداد ۱۱ نفر با وضعیت حاد در بخش مراقبت های ویژه درحال دست و پنجه نرم کردن با کرونا هستند.

متاسفانه در ۳ روز گذشته هر روز ۳ نفر و جمعا ۹ نفر بر اثر ابتدا به کرونا جان باختند که بررسی ها نشان می دهد میانگین سنی افراد فوت شده بین ۴۵ تا ۵۰ سال است.

بیمارستان رامسر ۲۰۰ تخت مصوب و ۱۷۰ تخت فعال دارد که از این تعداد ۱۴۲ تخت به دلیل کرونا پر شده و بقیه تخت ها برای بیماران دیالیز و تالاسمی و سی سی یو و زنان و اطفال و حوادث در نظر گرفته شده است.

متاسفانه افزایش بیماران کرونایی علاوه بر ایجاد شرایط نگران کننده برای کادر سلامت بخصوص خستگی شدید جسمانی و روحی آنان ، باعث مختل شدن ارائه خدمات به بیماران غیرکرونایی شده است.

برای اولین بار طی دو سال گذشته بیمارستان رامسر شاهد این حجم از بیماران بستری است.

متاسفانه سن بستری شدگان ناشی از کرونا به شدت کاهش یافته و به سمت میانسالان و جوانان رفته است.

بیش از ۱۵۰۰ رامسری شناسایی شده مبتلا به کرونا نیز بصورت قرنطینه و سرپایی از سوی بیمارستان کتالم ، مراکز خدمات جامع سلامت ، پزشکان خانواده ، درمانگاه های امام‌ خمینی و تامین اجتماعی و بوعلی و مطب های خصوصی  و … تحت درمان قرار دارند.

در شهرستان همجوار یعنی تنکابن نیز وضعیت مشابه رامسر وجود دارد بگونه ای که ۱۴۱ بیمار مبتلا به کرونا در بخش های این بیمارستان بستری هستند و طی ۳ روز گذشته نیز ۹ فوتی در این شهرستان ثبت شده است.