پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 22317
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۷ مرداد, ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    طی ۲۴ ساعت گذشته :

    بستری ۱۱۶ و فوت ۲ نفر براثر ابتلا به کرونا در شهرستان رامسر

    بستری ۱۱۶ و فوت ۲ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان رامسر

    به گزارش رامسرنوین ، از ساعت ۸ صبح ۶ مرداد تا ۸ صبح ۷ مرداد و با بستری ۲۶ نفر و ترخیص موقت ۱۵ نفر ، تعداد بستری های بیمارستان امام سجاد(ع) به ۱۱۶ نفر رسید.

    متاسفانه با فوت دو نفر شامل یک جوان ۳۱ ساله رامسری و یک خانم ۸۷ ساله چابکسری تعداد افراد بستری در بخش مراقبت های ویژه به ۵ نفر رسید.

    همچنین ۱۵۰۰ نفر در ۹۶۳ خانواده به علت ابتلا به کرونا تحت درمان سرپایی و قرنطینه قرار دارند که متاسفانه بخشی از این افراد بی توجه به آن ، در فضای اجتماعی به فعالیت روزانه خود ادامه می دهند و عاملی برای انتشار گسترده تر ویروس می شوند.

    روند صعودی کرونا در رامسر بسیار بحرانی شده اما عادی انگاری فضای اجتماعی و جامعه کاملا مشهود است.

    برگزاری جشن های عروسی، تولد و آیین ها و مراسمات ختم نیز بی توجه به وضعیت کرونا در نقاط مختلف شهرستان درحال برگزاری است که نه متولیان امر و نه برگزار کنندگان هیچ توجهی به بحران کرونا و جان مردم ندارند.

    شبکه بهداشت و درمان نیز بطور مداوم با نامه نگاری و مصاحبه های رسانه ای هشدارهای لازم را به متولیان واحدهای مختلف اعلام می کند اما از آنجایی که این دستگاه بر اساس قوانین به تنهایی نمیتواند نسبت به پلمپ و برخورد اقدام کند و تمامِ وقت نیروهای این نهاد بر شناسایی و درمان و واکسیناسیون و … صرف می شود، نیاز است هم افزایی بیشتری برای جلوگیری از تخلفات شکل گیرد.

    از سوی دیگر انتظار می رود برگزارکنندگان و میزبانان جشن های و مراسمات نیز در این وضعیت بحرانی کرونا برای سلامت جان خود و نزدیکانشان برپایی اینگونه آیین ها را به تعویق بیندازند.

    گفتنی است به علت افزایش چشم‌گیر مبتلایان و بیماران بستری ناشی از کرونا و تداوم این روند و پرشدن ظرفیت بخش های بیمارستانی ، مسئولان حوزه سلامت رامسر برای کاهش مشکلات مجبور به تجهیز نمازخانه بیمارستان امام سجاد(ع) جهت بستری بیماران سرپایی مبتلا به کرونا شدند.

    برچسب ها :