پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 22228
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۴ مرداد, ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۳
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    مدیرکل ارشاد مازندران تاکید کرد

    لزوم تشکیل قرارگاه فرهنگی و مذهبی در مازندران

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خواستار تشکیل قرارگاه فرهنگی و مذهبی در استان شد و گفت: تمام برنامه های فرهنگی و مذهبی باید در این قرارگاه تصویب و در شهرستان ها اجرایی شود.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، عباس زارع در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل اظهار کرد: تعیین اهداف، سیاست‌گذاری و هدایت فرهنگ عمومی و برنامه ریزی و هدایت فرهنگ بومی به منظور تحقق اهداف و اجرای سیاست های فرهنگی کشور، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است که از جمله وظائف شورای فرهنگ عمومی است ودر این راستا فعالیتهای فرهنگی و مذهبی برای این استان تدوین ودر اختیار این شورا قرار گرفته است.

    وی افزود: در شرایط کنونی دو حوزه فضای مجازی و حجاب و عفاف از جمله وظائفی است که باتوجه به اهمیت آن باید موردتوجه همگان قرار گیرد تا با همدلی و همراهی اسیب شناسی گردد و مشکلات ان مرتفع شود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: درحال حاضر  یکی از مسائل مهمی که امروزه نسل جوان با آن درگیر است، فضای مجازی و میزان استفاده از آن است که متأسفانه با همه‌گیری کرونا به صورت غیرمنطقی سیر فزونی داشته و باعث بروز اختلال‌هایی در سبک زندگی افراد شده است. از این ‌رو  باید با آسیب شناسی تأثیر میزان استفاده از فضای مجازی بر سبک زندگی تهدید به وجود آمده رابه فرصت تبدیل کرد.

    این مسئول پیشرفت تکنولوژی و گسترش فضای مجازی وآسیب های جدیدی دامن گیر کاربران اینترنت را از جمله آسیبهای اجتماعی جامعه امروز عنوان کرد و افزود: این آسیب ها بر روی زندگی فردی و جمعی افراد تأثیر می گذارد. در بُعد فردی آسیب های جسمانی و روان شناختی بوجود می آورد که این آسیب های روان شناختی وافراط در استفاده از اینترنت، انزوای اجتماعی را در جامعه به همراه خواهد داشت.

    زارع بیان کرد: از جمله دغدغه های امروز در این حوزه نبود متولی خاص برای بحث رصد فضای مجازی و نبود تولید و محتوای انقلابی ونشر و گسترش آن بوده است که امید داریم با به وجود آمدن قرارگاههای فرهنگی در این حوزه همچنان که تا حدودی در حال حاضر  به کمک بسیج رسانه و پلیس فتا از ولنگاری رها شده فضای مجازی جلوگیری نموده و آن را سامان دهیم.

    وی به بحث حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: یکی از مقوله هایی که باید در شورای فرهنگ عمومی باید بدان توجه شود بحث حجاب و عفاف عمومی در جامعه امروز است که در این راستا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی توانسته برنامه های خوبی را ارایه دهد و در حال حاضراین استان با داشتن ۵۰۰ طراح و هنرجو در این زمینه توانسته رتبه نخست کشور رادر جشنواره مدولباس کشور به خود اختصاص دهد، و “طاووس طلایی ” آن جسنواره را به خود اختصاص دهد و شهر نوشهر نیز به عنوان پایلوت در کشور شناخته شود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: در حال حاضر دغدغه خیلی از خانواده ها در بحث تهیه البسه نبود الگوی مناسب بوده است که با بررسی های صورت گرفته متوجه شدیم که عواملی باعث اختلال استفاده تولیدکنندگان از الگوهای اسلامی وایرانی هستند وهمچنین هنوز نتوانستیم اصناف را مکلف نماییم که از این الگوهای اسلامی استفاده کنندکه باید مشکل موجود واخلال گران این عرصه شناسی و دستشان قطع شود.

    زارع بیان کرد: هرچند که در این راستا بهانه های واهی وجود دارد که قابل توجیه نیست و این به عزم ملی برای تشکیل قرارگاه فرهنگی و مذهبی نیاز است تا تمام برنامه های فرهنگی و مذهبی در این قرارگاه تصویب و اجرایی شود وبه شهرستان ها ابلاغ و امید داریم در آینده نزدیک این اتفاق انجام شود.

    وی در پایان با اشاره به یادواره شهدای شهرستان بابل با حضور سردار سلیمانی گفت: امید داریم تصویب این قرارگاه نیز مانند یادواره شهدای شهرستان بابل در تاریخ این شهرستان ثبت شود.

    برچسب ها :