ظرفیت بیمارستان رامسر در آستانه تکمیلی/۴ برابر شدن تست های تشخیصی کووید طی یک ماه

چاپ

به گزارش رامسرنوین ، رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر در جلسه ستاد بحران با اعلام وضعیت بحرانی کرونا در شهرستان از افزایش مبتلایان قرنطینه خبر داد و از بی توجهی مردم و متولیان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی انتقاد کرد.

دکتر حمیدرضا مبشری گفت: واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی دو راه مهار ویروس کرونا است که تاکنون ۲۰ درصد مردم شهرستان را واکسینه کرده ایم و از آنجایی که نگه داشتن واکسن را خیانت میدانیم لذا به محض ورود واکسن به شهرستان حتی در ساعات و روزهای تعطیل تزریق را انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه پیش بینی استانی برای تزریق واکسن در رامسر روزانه ۷۵۰ دز است اما شرایطی را ایجاد کردیم که توانستیم در یک روز ۲ هزار دز واکسن نیز ثبت کنیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر افزود: کمیته واکسیناسیون مرتبا در ستاد شبکه بهداشت تشکیل و طبق سندملی واکسیناسیون روند واکسینه مردم پیش می رود که در این مسیر آموزش و پرورش با در اختیار قرار دادن مدارس و هلال احمر با در اختیار قرار دادن امکانات و نیرو کمک قابل توجهی به روند واکسیناسیون کرده است.

این مسئول از کمبود تجهیزات و نیرو و خستگی شدید تیم های بهداشتی درمانی برای ادامه این‌ مسیر خبر داد و با بیان اینکه چند دانشجو و نیرو بصورت داوطلبانه در واکسیناسیون به ما کمک می کنند اظهار داشت: برای تداوم روند واکسیناسیون نیازمند کمک دستگاه های مختلف جهت در اختیار قرار دادن فضای فیزیکی و تجهیزاتی هستیم.

دکتر مبشری گفت : تا صبح دوشنبه ۴ مرداد تعداد ۱۵۶۴۶ دز واکسن در رامسر تزریق شده است که ۱۲۰۳۳ نفر دز اول و ۳۶۱۳ نفر هر دو دز را دریافت کرده اند.

وی به وضعیت وخیم بیمارستان امام سجاد(ع) اشاره کرد و با بیان اینکه کادر درمان دچار فرسودگی و خستگی شدیدی شده اند گفت: بستری ۳۰ نفر در کمتر از ۲۴ ساعت نشان از وضعیت بحرانی کرونا در شهرستان بوده و در صورتی که این وضع ادامه پیدا کند ممکن است دیگر نتوانیم در بیمارستان سرویس دهی کنیم.

وی افزود: وضعیت بحرانی استان مازندران باعث شده برای ایجاد ۴ بیمارستان صحرایی در سطح استان برنامه ریزی شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر از فوت ۴ نفر طی دوماه گذشت خبر داد و گفت : خوشبختانه روند واکسیناسیون سالمندان و مدیریت و اقدامات تشخیصی و درمانی باعث کاهش فوتی ها در رامسر شده است.

این مسئول به آمار تست های تشخیصی طی مدت اخیر اشاره کرد و گفت: در خرداد ماه ۴۶۵ تست تشخیصی کرونا در رامسر انجام شد اما این آمار در تیرماه به بیش از ۱۴۰۰ تست رسید.

دکتر مبشری در بخش دیگر سخنان خود به کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی به زیر ۵۰ درصد خبر داد و گفت : اقتصاد جامعه دچار مشکل است اما نیروهای ما که عضوی از همین جامعه هستند چه گناهی کرده اند که زیرفشار سنگین کرونا قرار بگیرند.

وی افزود: متاسفانه جریمه ها بازدارنده نبوده شاهد حضور خیل عظیم مسافران بخصوص در ییلاقات هستیم و متولیان باید شیوه ها را تغییر دهند.

وی گفت : متاسفانه مسافران پروتکل های بهداشتی را رعایت نمیکنند و کسی هم جرات ندارد به آنها یک تذکر بدهد.