پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ , Thursday 28 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 22011
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۴ تیر, ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۱
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    مدیر خدمات اجتماعی ستاد بحران حوزه‌های علمیه اعلام کرد

    بکارگیری ۱۵ هزار طلبه جهادی برای مهار کرونا

    مدیر خدمات اجتماعی پیشگیری و درمان آسیب‌های ستاد بحران حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه برای مهارکرونا نیازمندان همراهی نیروهای جهادی هستیم، گفت: در پیک سوم همه گیری کرونا، استفاده از نیروهای جهادی کاهش یافت اما در موج چهارم در کل کشور از ۱۵ هزار طلبه جهادی استفاده شد، که این نیاز در موج پنجم بیشتر است.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین بهمن وحدتی آراسته در دیدار با نماینده ولی فقیه درمازندران بیان کرد: مازندران در بحث ستاد بحران بعد از قم رتبه اول را در مباحث مختلف خدمات دارد، این استان منسجم و منظم کار کرد و همین هم انتظار می‌رفت.

    مدیر خدمات اجتماعی پیشگیری و درمان آسیب‌های ستاد بحران حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به انتظاری که مقام معظم رهبری از ما دارد، افزود:  نیروهای جهادی به حوزه‌های علمیه آبرو دادند به این‌ها احترام بگذارید تا میدان را خالی نکنند، به‌خصوص موج جدید کرونا که ۱۴۰ برابر قدرت انتقالش از ویروس‌های قبلی بیشتر است، نیازمند کمک نیروهای جهادی هستیم.

    حجت الاسلام وحدتی با بیان اینکه وقتی کرونا وارد کشور شد یک غافل‌گیری ایجاد شد، ادامه داد: طی فراخوان در مدت یک ماه، ۲۰ هزار و ۵۰۰ نیروی جهادی پای کار آمدند، ۱۰ کمیته شامل؛ بیمارستان‌ها، آرامستان‌ها، روانشناسی، علم و محتوای علمی که حاصلش ۳۶ کتاب بوده است،برای کمک به بیماران و کادر درمان بسیج شدند.

    وی خاطرنشان کرد: این ستاد در حوزه مددرسانی و امدادرسانی در همه موضوعات پای کار است، در موج سوم کرونا با توجه به آشنایی نیروهای دولتی از روند مقابله با کرونا، استفاده از نیروهای جهادی کاهش پیدا کرد و در موج چهارم در کل کشور از ۱۵ هزار طلبه جهادی استفاده شد، در مازندران و استان‌های دیگر از حجم فعالیت‌ها کاسته شد ولی نگرانی‌ها برای موج جدید ادامه دارد.

    حجت الاسلام وحدتی عنوان کرد: ما ۷۰ آسیب شناسایی شده در این ستاد در کشور داریم، امیدواریم در دولت انقلابی و پای کار آینده این آسیب‌ها را ریشه‌کن کنیم، در استان مازندران هم شاهد یک سری از آسیب‌ها هستیم که امیدواریم با همکاری مسئولان امر در صدد جریان‌شناسی، دشمن شناسی، مقابله با نفوذ و تقویت نیروهای انقلابی برآییم.

    نماینده ولی فقیه در مازندران، گفت: پس از شیوع کرونا مردم، طلاب و جامعه روحانیت به لحاظ معیشت در تنگناهایی قرار گرفتند وظیفه ما هم این است که آنچه که داریم را برای کمک به مردم صرف کنیم.

    آیت الله محمدباقر محمدی لائینی افزود: جامعه ما مشکلاتی دارد، مشکلی که برای ما خطرناک است و فقر آن را تشدید می‌کند، آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است، توجه به مسئله مشاوره بسیار مهم است ما به تربیت مشاور دینی نیاز داریم.

    وی اذعان کرد: چندی پیش با ائمه جمعه بابلسر جلسه ای داشتیم تا حرکت جهادی طلاب در سواحل را توسعه بدهیم و به تفرجگاه‌های جنگلی بکشانیم، توجه به سواحل دریا و جنگل اهمیت دارد چرا که مازندران هم فرصت و هم تهدید در این زمینه‌ها را با خود دارد.

    برچسب ها :