اعضای جدید شوراها دنبال تحمیل نیرو نباشند/جذب نیرو در شهرداری‌ها ممنوع!

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، مهدی رازجویان در جلسه آموزشی با اعضای جدید شورای اسلامی شهرهای استان مازندران که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، اظهار کرد: منتخبین مردم باید منافع شهر را در پارلمان شهری پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه راهبری مدیریت شهری و توسعه متوازن تمام نقاط شهر رسالت شورها است؛ افزود: ملاک تصمیم شوراها در همه امور باید قانون باشد و اعضای شورای اسلامی شهر باید در حیطه اختیارات قانونی فعالیت کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر باید بر عملکرد شهرداری نظارت داشته باشند، خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند اعضای شورای اسلامی شهر در محور قانون گام برداشته و از حقوق مردم دفاع کنند.

رازجویان با بیان اینکه اعضای شورای شهر از تمام اختیارات قانونی خود برای دفاع از حقوق شهروندان استفاده کنند؛ ادامه داد: شورا یک خرد جمعی و نهاد مدنی برخاسته از دل مردم است، لذا جمهوری اسلامی ایران نظامی پویا و مردم‌سالار است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه تمام شهر باید اولویت شهرداری و شورا باشد، بیان کرد: مصوبات شورای اسلامی شهر باید توسعه تمام نقاط و محلات شهری را در بر بگیرد.

معاون استاندار مازندران با اشاره به انتخاب شهردار توسط شورای اسلامی شهر، اعلام کرد: برای انتخاب شهردار، ملاک‌های قانونی وجود دارد؛ لذا اعضای شورا می‌بایست در چارچوب قانون، شهردار را انتخاب کنند.

رازجویان تاکید کرد: ایجاد درآمد پایدار ضرورت امروز شهرداری‌ها می‌باشد و ماده صد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها محسوب نمی‌شود.

وی تصریح کرد: گرفتن نیرو در شهرداری‌ها ممنوع است و اعضای جدید شورای شهر به دنبال تحمیل نیروی جدید به شهرداری‌ها نباشند.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه شورای اسلامی شهر باید در تصویب بودجه شهرداری، نظارت کافی داشته باشند، عنوان کرد: تنها با نظارت صحیح می‌توان شهرداری را در مسیر خدمت به مردم و پرهیز از حواشی هدایت کرد.

رازجویان عدم همراهی شورای شهر با شهردار را عامل کندی سرعت توسعه شهر دانست و افزود: منابع درآمدی باید صرف توسعه شهر و حل مشکلات شهروندان شود نه اینکه صرف حقوق نیروهای تحمیلی به شهرداری گردد.