پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ , Thursday 28 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 21944
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۱ تیر, ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۲
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    آماده سازی الگوی برنامه‌ درسی ویژه‌ کرونا تا پایان مردادماه/امسال حذفیات از کتب درسی نداریم

    رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اولویت این سازمان برای طراحی الگوی برنامه‌ درسی خاص شرایط کرونایی، تأکید کرد: در بخش فنی و حرفه‌ای و در بخش نظری به دو الگوی جداگانه‌ی برنامه‌ی درسی ویژه‌ی کرونا نیاز داریم که باید این الگو تا پایان مرداد تمام شود تا بتوانیم اصلاحات احتمالی و اعتباریابی را انجام دهیم و امسال برنامه‌ درسی ویژه‌ی کرونا را در اختیار داشته باشیم.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از ایسنا، حسن ملکی در جلسه شورای هماهنگی و پیگیری اقدامات تحولی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی پس از ارائه گزارش معصومه نجفی پازوکی، معاون برنامه‌ریزی دوره ابتدایی که اعلام کرد از ۴۳۹ رمزینه در دوره‌ی ابتدایی، ۳۲۷ رمزینه تعیین تکلیف شده است و از این ۳۲۷ رمزینه، یک تعداد آماده‌ی بارگذاری و یک تعداد هم آماده‌ی تدوین است. کتاب کار و فناوری و کتاب هدیه‌های آسمان آماده است و نیاز به تدوین ندارد گفت: گزارشی که خانم دکتر نجفی پازوکی ارائه دادند نشان می‌دهد در دوره‌ ابتدایی کارهایی انجام شده اما هنوز مشکلات و مسائلی داریم که باید برطرف شود. در مورد دوره‌ی متوسطه، نگرانی بالایی دارم که امیدوارم پیگیری شود تا از دوره‌ی متوسطه هم گزارشی بگیریم تا مشخص شود چقدر کار انجام شده است.

    وی افزود: در بخش فنی و حرفه‌ای وضع‌مان خوب است. تنها نگرانی من برای این بخش که آن را به آقای بهمنی هم منتقل کرده‌ام این است که ممکن است محتواها آماده شوند ولی بُعد هنری و زیبایی‌شناختی و تنوع لازم را نداشته باشند. ما در بخش فنی و حرفه‌ای و کاردانش این مراقبت‌ها را باید داشته باشیم تا آن چیزی که اضافه می‌شود بار تربیتی مؤثر را داشته باشد.

    معاون وزیر آموزش و پرورش درباره‌ اولویت دیگر سازمان که طراحی الگوی برنامه‌ی درسی خاص شرایط کرونایی است تأکید کرد: ما در بخش فنی و حرفه‌ای و در بخش نظری به دو الگوی جداگانه‌ برنامه‌ی درسی ویژه‌ی کرونا نیاز داریم که ان‌شاءالله این الگو تا پایان مرداد تمام شود و بتوانیم اصلاحات احتمالی و اعتباریابی را انجام دهیم و امسال برنامه‌ی درسی ویژه‌ی کرونا را در اختیار داشته باشیم.

    ملکی افزود: در طراحی این الگو بنا شد که چند ملاحظه مدنظر قرار گیرد. یکی از آنها تجاربی است که در سال گذشته به‌دست آوردیم. منبع دیگر در طراحی الگو، تجارب سایر کشورهاست. کل دنیا درگیر این بیماری بود بنابراین مقالات متعددی نوشته شده که برای ما هم قابل دسترس است و می‌توانیم از این تجارب استفاده کنیم. سوم اینکه این الگو باید طوری طراحی شود که اگر آن را به استان‌ها ارسال کردیم، در اجرا شفاف و روشن باشد و اجزا و عناصر آن کاملاً مرتبط به هم و یکپارچه ارائه شوند.

    رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی یادآور شد: ما امسال دیگر بنا نیست که بخشی از دروس را حذف کنیم بلکه می‌خواهیم یک الگو ارائه دهیم که هم شاملیت داشته باشد و هم از طریق این الگو بتوانیم با توجه به شرایط کرونایی تدریس منعطف‌تری ارائه دهیم.

    ملکی در پایان تأکید کرد: ما در شهریورماه، هر کار که بخواهیم انجام دهیم از جنس اشاعه، ترویج و معرفی الگو است بنابراین ضروری است که الگوی برنامه درسی خاص شرایط کرونایی تا پایان مردادماه طراحی و تدوین شود.

    به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی علی محبی قائم مقام رئیس سازمان، محمد علوی‌تبار معاون توسعه منابع و پشتیبانی، محمدابراهیم محمدی مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، افشار بهمنی مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، سعید بدیعی مدیرکل حوزه ریاست سازمان پژوهش و حسن مظاهری دبیر شورای هماهنگی علمی سازمان و… از دیگران حاضران در این جلسه بودند.

    برچسب ها :