پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 21762
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۸ اردیبهشت, ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    رئیس سازمان فضای مجازی بسیج:

    فعالان فضای مجازی با رانت اطلاعاتی و زیرساختی دشمن در ایام انتخابات به نفع مردم مقابله کنند

    رئیس سازمان فضای مجازی بسیج با اعلام اینکه فعالان فضای مجازی در حوزه انتخابات وظیفه چندین برابری دارند چرا که دائما فیلتر می‌شوند و موانع زیادی وجود دارد، گفت: باید با رانت اطلاعاتی و زیرساختی دشمن در ایام انتخابات به نفع مردم مقابله کنیم.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، مسلم معین با حضور در استان مازندران در دیدار با مسئولان و فعالان فضای مجازی استان که به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد، اظهار کرد: در ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ به دلیل شرایط ویژه کرونایی، مجازی‌ترین انتخابات تاریخ انقلاب اسلامی از جهات تبلیغات انتخاباتی، حضور کاندیدا و اطلاع رسانی ها امسال برگزار می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه بسترهای اطلاع رسانی در فضای مجازی در اختیار داخل کشور نیست، تصریح کرد: بزرگترین فیلترینگ دنیا که از نظر ما محکوم است در شبکه های اجتماعی خارجی توییتر، اینستاگرام و دیگر پلتفرم ها که مدیریت در داخل کشور نیست در حال رخ دادن است و برای فرهنگ مهمان یا مهاجم یک رانت تبلیغاتی قائل است.

    رئیس سازمان فضای مجازی بسیج افزود: به عنوان مثال در جریان بیماری کرونا، جوان بهبود یافته کرونایی در کنار پرستار خود عکسی را منتشر می‌کند، اینستاگرام آن را حذف می کند یا اخیرا در حوزه مغالطه ناجوانمردانه بحث میدان و دیپلماسی مسئله ای مطرح و سبب شد که مردم مجدد با حاج قاسم ابراز احساسات کنند و مطالبشان را منتشر کردند باز هم توییتر و اینستاگرام تصاویر مرتبط با حاج قاسم را حذف و سانسور کرده است.

    معین با اشاره به اینکه اینگونه موارد بزرگ ترین فیلترینگ دنیاست و با آن مخالف هستیم، خاطرنشان کرد: برخلاف این، برخی می‌گویند که توییتر و اینستاگرام را محدود و کنترل و مردم را از این دسترسی ها محروم کنید که این یک مغلطه و دروغ است.

    وی با اعلام اینکه توییتر و اینستاگرام آزادی بیان و دسترسی عادلانه به اطلاعات را رعایت نمی کنند، ادامه داد: این اتفاقات قطعا در انتخابات پیش رو می افتد.

    رئیس سازمان فضای مجازی بسیج افزود: جریان غرب و امریکا که دشمنان مردم و انقلاب اسلامی هستند اگر هر جریانی در داخل به آنها قرابت و نزدیکی بیشتری داشته باشند از رانت آنها در حوزه فضای مجازی بیشتر بهره مند خواهد شد و این یک نابرابری را در حوزه انتخابات ایجاد می کند.

    این فعال فضای مجازی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نیازمند مجاهدت شبانه روزی فعالان فضای مجازی است، گفت: دشمن بیکار ننشسته و مردم را به عدم حضور یا تحریم در انتخابات تشویق می‌کند.

    معین با اعلام اینکه فعالان فضای مجازی در حوزه انتخابات وظیفه چندین برابری دارند چرا که دائما فیلتر می شوند و موانع زیادی در سر راه وجود دارد، بیان کرد: باید با رانت اطلاعاتی و زیرساختی دشمن در ایام انتخابات به نفع مردم مقابله کنیم.

    وی ادامه داد: اصلی ترین وظیفه ما در انتخابات امیدآفرینی، ایجاد امید به تغییر و تحول درست و مشارکت حداکثری با انتخاب آگاهانه است و آینده خوب از آن کشور است.

    رئیس سازمان فضای مجازی بسیج با اعلام اینکه گشایش ها برای انقلاب اسلامی در سطوح مختلف به دلیل ایستادگی و مقاومت مردم ایران اسلامی در حال اتفاق افتادن است، افزود: اگر کشور عربستان امروز عاجزانه می‌خواهد که ما را از این باتلاق نجات دهید و دست مذاکره به سوی ایران دراز کرده است، این خروجی ایستادگی های مردم ایران، محور مقاومت و مردم منطقه است.

    معین اوج ایستادگی و مقاومت در خط مقدم محور را در فلسطین اشغالی عنوان کرد و گفت: سست تر از خانه عنکبوت بودن رژیم صهیونیستی را مقاومت بزرگ این روزها در منطقه در حال نشان دادن است.

    برچسب ها :