آخرین وضعیت کرونا و واکسیناسیون در رامسر

چاپ

به گزارش رامسرنوین ، بر اساس گزارش های رسمی روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت تعداد ۳۳ نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا در بخش های مرتبط با کووید بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر بستری بودند که از این تعداد ۶ نفر در بخش ویژه آی سی یو و ۲۷ نفر در بخش داخلی کرونا تحت درمان و مراقبت قرار داشتند و متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته یک نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا دارفانی را وداع گفت.

همچنین نیروهای بهداشتی با قرنطینه ۴۵۳ خانوار شناسایی شده طی ۱۴ روز گذشته به دلیل مثبت شدن تست کرونا آنها بصورت سرپایی ، ردیابی ۷۷۱ نفر را که در این خانواده ها یا محل کار حضور و ارتباط داشتند را انجام داده اند.

علاوه بر اقدامات روتین مدافعان سلامت در حوزه های بهداشتی و درمانی و همچنین شناسایی و درمان بیماران مبتلا به کرونا ، به تازگی با شروع واکسیناسیون فعالیت خود را به سه شیفت بدون تعطیلی تبدیل کرده اند تا بتوانند پس از ۲ سال بر این ویروس منحوس غلبه کنند.

در این راستا طی مدت اخیر ۳۳۶۹ نفر در فاز اول و دوم بر علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند که شامل ۵/۷ درصد جمعیت شهرستان می باشد که بر اساس آمارها ، رامسر در رتبه نخست واکسیناسیون در سطح استان مازندران قرار دارد.

همچنین حدود ۶۵ درصد جمعیت بالای ۸۰ سال رامسر نیز طی این مدت واکسینه شده اند که ۳۵ درصد باقیمانده با وجود اطلاع رسانی چندباره توسط پایگاه های سلامت بصورت تلفنی و رسانه ها ، به دلیل عدم توانایی حضور در مراکز بهداشتی و همچنین عدم تمایل واکسن کرونا را تزریق نکردند.

تاکنون تمامی واکسن های تخصیص داده شده به شهرستان طبق دستورالعمل ستاد ملی واکسیناسیون تزریق شده و قرار است طی روزهای آتی مجددا پارت جدید واکسن وارد شهرستان شود که به محض ورود حتی در روز تعطیل واکسیناسیون افراد ۷۵ تا ۷۹ ساله که بیش از ۱۵۰۰ نفر هستند آغاز خواهد شد.

همچنین قرار است علاوه بر ۸ مرکز خدمات جامع سلامت ، چند پایگاه تجمعی نیز در نقاط مختلف شهرستان راه اندازی شود تا واکسیناسیون گروه های هدف با سرعت بیشتری صورت گیرد که جزئیات آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

علاوه بر کمیته واکسیناسیون که با حضور رییس و معاونین و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان بطور روزانه اقدامات لازم را پیش میبرند ، کمیته تخصصی عوارض واکسن نیز در این اداره تشکیل شده که طبق گزارش ها به جز تب ، درد و قرمزی محل تزریق ، ضعف و بیحالی که از جمله عوارض عمومی کلیه واکسن هاست خوشبختانه هیچ عارضه شدیدی در افراد واکسینه شده رخ نداده است.