پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 29 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 21449
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۳
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    رئیس ستاد اجرایی فرمان امام اعلام کرد:

    تولید و تحویل ۳۰ میلیون دوز واکسن برکت تا آخر مرداد

    رئیس ستاد اجرایی فرمان امام جزئیات تولید واکسن کووایران برکت طی ماه‌های آتی را اعلام کرد و گفت: تا آخر مرداد ۳۰ میلیون دوز واکسن را تولید و تقدیم وزارت بهداشت می کنیم.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از ایسنا، محمد مخبر در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم آغاز مطالعات بالینی فاز ۳ واکسن کووایران برکت با بیان اینکه تمام خطوط تولید در حال زیربار رفتن است گفت: اردیبهشت یک میلیون دوز واکسن را تقدیم وزارت بهداشت می‌کنیم.

    وی افزود: خرداد بین سه تا ۳.۵ میلیون دوز را تولید و تقدیم می‌کنیم، در تیرماه به ۱۰ تا ۱۲ میلیون دوز در ماه و مرداد به ۱۲ تا ۱۵ میلیون دوز می‌رسد و به این ترتیب تا آخر مرداد ۳۰ میلیون دوز را تولید و تقدیم وزارت بهداشت می کنیم. در شهریور نیز راندمان تولید به ۲۰ میلیون دوز در ماه خواهد رسید.

    رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه طبق وعده ای که داده بودیم چندماه آینده مشکل واکسن نخواهیم داشت گفت: با تلاش جوانان نخبه و مجاهد و متدین این عدد به میزان مورد نظر می رسد و امید است این بلا از جامعه بشری محو شود.

    وی ادامه داد: در چندماه آینده جزو کشورهایی خواهیم بود که بالاترین میزان واکسن را تولید و تزریق کرده است که از مسیرها و شرکت های مختلف داخلی و واردات تامین می شود. دغدغه عمومی واکسن ظرف چندماه آینده رفع خواهد شد.

    رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر تحریم ها بر تامین مواد اولیه و زیرساختی مورد نیاز تهیه واکسن، گفت: دو فاز تولید نیمه صنعتی و صنعتی داشتیم که فاز نخست ظرفیت تولید در حد ۳ تا ۳.۵ میلیون دوز بوده که اکنون خط تولید کامل زیربار است و از همین خط است که یک میلیون دوز در اردیبهشت تولید می‌شود.

    مخبر ادامه داد: در فاز صنعتی تجهیزات در حال نصب است و ظرفیت تولید ۱۵ میلیون دوز در ماه وجود دارد. درباره مواد اولیه برای تامین بخش زیادی که نیاز داشتیم، شرکت های دانش بنیان بسیج شدند و مشکل حل شد و بخشی را وارد می‌کنیم. به هرحال تحریم ها بی تاثیر نیست. تمام تمرکز ما بر تولید بوده و بر واردات متکی نبودیم و نقشی در واردات نداشتیم.

    وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شنیده شد در مقطعی از فاز سوم با مشکل مواجه شدید؟ گفت: چنین چیزی کذب محض است. از ابتدا هر روز وضعیت بهتر شده و توفیقات روزانه داشتیم و کار به طور غیرقابل تصوری خوب پیش رفته و راندمان ۱۰ تا ۱۵ برابر شده است. در هیچ مقطعی مشکلی نداشتیم.

    رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درباره علت راه اندازی کارخانه جداگانه ای برای تولید واکسن گفت: همین الان هم جای دیگری نیست، اگر این ظرفیت در کشور بود این خطوط تولید را راه نمی انداختیم در مجموع تلاش های خوبی در حال انجام است.

    مخبر  همچنین ادامه داد: ما از شش مسیر تولید واکسن را دنبال می کردیم، همه مسیرها به تست انسانی رسیده است. چند روز قبل به شوخی به یکی از دوستان گفتم کار به مرحله ای رسیده که تا چند وقت دیگر مردم مثل وقتی که به سوپرمارکت می روند بتوانند بروند و بگویند که کدام واکسن را می خواهند.

    برچسب ها :