ثبت نام حدود ۹ هزار نفر در انتخابات شوراهای روستای مازندران

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، نام نویسی داوطلبان شورا‌های اسلامی روستا‌ها که از ۱۶ فروردین آغاز شده بود، امروز یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد.

با توجه به شرایط کرونایی قرمز و نارنجی در استان، دواطلبان می‌توانند غیر حضوری با اپلیکیشن موبایلی و یا نسخه ویندوز قابل نصب روی رایانه در این دوره از انتخابات نام نویسی کنند.

مراجعه حضوری به بخشداری محل سکونت و دفاتر پیشخوان دولت در شهر‌ها و روستا‌ها از دیگر روش‌های ثبت نام در این دوره از انتخابات شورا‌های روستا است.

در شش روز گذشته ۸ هزار و ۹۸۰ داوطلب برای حضور در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی روستا‌ها در مناطق مختلف استان مازندران ثبت نام کردند.

۲ هزار و ۴۹۶ روستای استان مازندران واجد شرایط قانونی تشکیل شورا هستند تعداد اعضای شورا در روستا‌های دارای تا هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت، سه نفر عضو اصلی و ۲ نفر عضو علی البدل و در روستا‌های دارای بیشتر از هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت هم پنج نفر عضو اصلی و سه نفر عضو علی البدل هستند.

مازندران سه میلیون و ۲۵۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۳ درصد از آنان در سه هزار و ۶۶۲ روستا ساکن هستند.

انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.