پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 21359
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۲ فروردین, ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۰
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    با بستری شدن ۱۲۸۸ بیمار مبتلا به کرونا در مازندران صورت گرفت:

    اعمال محدودیت‌های سخت کرونایی در مازندران

    کرونا در مازندران، از وضعیت قرمز نیز گذشته و بسیاری از کارشناسان معتقدند روزهای سیاه کرونایی، در این استان آغاز شده است و بر این اساس مسئولان به اعمال محدودیت‌های سخت در مازندران روی آوردند، موضوعی که برخی از آن به عنوان "نوش دارو پس از مرگ سهراب" یاد می‌کنند.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از ایسنا ، حسن حسن‌نژاد معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در این زمینه، اظهار کرد: با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان و تبدیل تعداد زیادی از شهرهای استان از وضعیت نارنجی به قرمز، محدودیت‌های مربوط به شهرهای قرمز در مورد این شهرستانها اعمال می شود.

    وی تصریح کرد: فعالیت تمامی صنوف درجه ۲ تا ۴ تعطیل است و تنها اصناف و دستگاه هایی که خدمات ضروری و امدادی عرضه می کنند می توانند فعالیت کنند.

    معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: ترددهای شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد هم ممنوع است و رستوران ها نیز بصورت بیرون می توانند فعالیت کنند.

    حسن نژاد افزود: تمامی تالارها در شرایط نارنجی و قرمز در سطح استان تعطیل شد و ادارات استان نیز در این وضعیت با یک سوم پرسنل به ارائه خدمات می پردازند.

    وی تاکید کرد: وضعیت مازندران در حال حاضر مناسب نبوده و باید با رعایت بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی و مشارکت آحاد مردم و اصناف، حالت تثبیت به مازندران برگردد.

    دستگاه‌های اجرایی برای دورکاری کارمندان همکاری کنند

    احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران نیز در این رابطه در جلسه فوق العاده ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا با بیان این که ویروس انگلیسی، گیرایی، جهش و شتاب بیشتری از ویروس قبلی دارد، گفت: خرید های قبل و شب عید، دید و بازدیدها، تجمعات خانوادگی و سفر موجب شد خیلی زودتر از دفعات گذشته وارد پیک جدید و چهارم شیوع ویروس کرونا شویم.

    وی با بیان این که آمار و رشد افراد مبتلا به ویروس کرونا قبل از آغاز سفرهای نوروزی و ایام عید بوده است، اظهار کرد: آمار روزانه ویروس کرونا حاکی از درگیر شدن تعداد قابل توجه خانواده‌ها به ویروس کرونا است.

    استاندار مازندران تصریح کرد: هیچ گونه سهل‌انگاری توسط دستگاه های اجرایی در راستای کاهش نیروهای انسانی و دورکاری قابل قبول نیست و حمل نقل عمومی و تمامی ظرفیت‌های موجود در حوزه مدیریت شهری به ویژه تابلوهای تبلیغاتی می‌بایست در راستای مقابله با ویروس کرونا و اطلاع رسانی کافی در این راستا فعالیت کنند.

    حسین زادگان یادآور شد: رعایت الزامات بهداشت فردی، مهم ترین و موثرترین موضوع در موضوع پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و سلامت عمومی است. زدن ماسک و عدم شرکت در تجمعات بدلیل شروع ایام انتخابات و درگیر شدن خانوده ها و مردم می بایست در دستور کار قرار گیرد که با وجود بسترهای لازم فضای مجازی کاندیداها می توانند با پرهیز از تجمعات و نشست های خانگی به فعالیت انتخاباتی از طریق فضای مجازی بپردازند.

    وی افزود: حضور در تجمعات به ویژه تجمعات خانوادگی و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، مهم ترین آسیب های پیش رو در مقابله با ویروس کرونا است.

    حسین زادگان، گفت: اصناف و بازار تاکنون همکاری خوبی با مردم داشتند که با توجه به انجام خریدهای شب عید و کسب و کارهای ایام عید توقع داریم اصناف و بازار در این شرایط خاص و برهه سخت و شیوع ویروس کرونا که کل ‌کشور درگیر این ویروس شدند همکاری لازم را داشته باشند تا از خطر این ویروس که کشندگی بالایی دارد در امان باشند.

    استاندار مازندران در پایان تصریح کرد: گروه های شغلی که توسط ستاد ملی کرونا محدود شدند، می بایست دستورالعمل های ابلاغی را رعایت و اجرا کنند تا با کمک هم از این مرحله سخت و تاریخی عبور کنیم.

    بازارهای مازندران تعطیل شد

    رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران نیز به این نکته اشاره کرد که مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ مازندران از امروز اجازه فعالیت ندارند.

    دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز بر این اساس، اعلام کرده که، در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۲۳ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

    وی تصریح کرد:  در همین مدت  ۱۵۳ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۰۶۴ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۹۵ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

    ۴۱ بیمار با حال وخیم در بابل

    روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۲۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند، از بستری ۳۰ بیمار جدید و ترخیص ۳۱ بیمار در شبانه‌روز گذشته خبر داد.

    به گفته روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، ۴۱ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

    هم‌اکنون ۱۲۸۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک به ویروس کرونا در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

    برچسب ها :