پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ , Tuesday 16 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 21148
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۱ اسفند, ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۸
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    رئیس اتحادیه قصابان مرکز مازندران اعلام کرد:

    دلایل گرانی این روزهای گوشت در بازار مازندران/ هر کیلو گوشت بره ۱۴۰ هزار تومان!

    رئیس اتحادیه قصابان مرکز مازندران از کمبود عرضه گوشت قرمز در بازارهای مازندران خبر داد و گفت: قاچاق دام، گرانی و کمیابی نهاده‌ها و همچنین عدم عرضه دام از سوی دامداران به دلیل انتظار برای بالاتر رفتن قیمت‌ها موجب شده است تا قیمت انواع گوشت در مازندران، روند صعودی داشته باشد.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ ، یدکاظم سیداصغری‌نژاد در گفت‌وگویی در خصوص وضعیت حال حاضر بازار گوشت در آستانه نزدیکی به بازار شب عید، اظهار کرد: قیمت گوشت قرمز در بازار همچنان رو به بالا در حرکت است.

    وی با بیان اینکه کاملا با کمبود عرضه در بازار مواجه هستیم؛ افزود: طبیعتا اگر عرضه در بازار مطلوب باشد، قیمت‌ها متعادل می‌ماند و وضعیت کنونی بازار، حاکی از کمبود عرضه گوشت در بازار است.

    رئیس اتحادیه قصابان مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: شاهد انجام قاچاق دام از مرزهای کشور هستیم و این مسئله یکی از عوامل جدی کمبود دام طی ماه‌های اخیر در کشور است.

    سیداصغری‌نژاد ادامه داد: یکی دیگر از علل گرانی قیمت گوشت به گرانی نهاده‌های دامی و طیور بر می‌گردد که با افزایش قیمت تمام شده برای دامدار، تبعات این چنینی را نیز در بر دارد.

    وی بیان کرد: جدا از اینکه خوراک دامی چند برابر شده است، در بازار کمیاب و نایاب شده است و دامداران در این بخش با مشکل عدیده مواجه هستند.

    رئیس اتحادیه قصابان مرکز مازندران، گفت: علت سوم گرانی این روزهای گوشت به خود دامداران بر می‌گردد، آن‌ها وقتی می‌بینند که قیمت گوشت در حال طی روند صعودی نیست، از عرضه دام خودداری می‌کنند و منتظر می‌مانند تا با قیمت بالاتری به بازار عرضه کنند.

    سیداصغری‌نژاد بیان کرد: از آن‌جا که زمینه دام کم است، لذا روز به روز بر افزایش قیمت گوشت، افزوده می‌شود و بنظر می‌رسد هر چه به سمت پایان سال می‌رویم، این نوسانات قیمتی کمبود در عرضه، بیشتر خودش را نشان می‌دهد.

    وی ادامه داد: در حال حاضر، کمبود گوشت قرمز هم در دام سبک و هم در دام سنگین وجود دارد، اما کمبود در گوشت گوسفندی بیشتر از گوشت گاوی در بازار وجود دارد.

    رئیس اتحادیه قصابان مرکز مازندران، درباره قیمت‌های حال حاضر در بازار اعلام کرد: قیمت هر کیلو گوشت بره در بازارهای مازندران حدود ۱۳۵ تا ۱۴۰ هزار تومان، هر کیلو گوشت گوسفندی ۱۱۰ هزار تومان، هر کیلو گوشت گاوی ۱۱۰ هزار تومان و هر کیلو گوشت گوساله ۱۲۰ هزار تومان است.

    سیداصغری‌نژاد یادآور شد: از ابتدای اسفندماه تاکنون، قیمت‌ها در بازار گوشت گوسفندی و گاوی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشته است و ما از همین حالا، کمبود عرضه برای شب عید، احساس می‌شود.

    به گزارش بلاغ، در دهم اسفندماه سال گذشته قیمت قیمت هر کیلو گوشت میش بین ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان، هر کیلو گوشت بره در قصابی‌ها و مراکز عرضه، بین ۹۵ تا ۱۰۵ هزار تومان، هر کیلو گوشت گوساله ۹۰ هزار تومان و هر کیلو گوشت گاوی نیز  ۸۰ هزار تومان بوده است.

    با نگاه و مقایسه قیمت انواع گوشت قرمز طی مدت مشابه سال قبل، به طور متوسط هر کیلو گوشت تا ۳۰ هزار تومان گران‌تر شده است.

    برچسب ها :