لزوم احیا واحدهای تولیدی و توسعه شهرک های صنعتی در مازندران

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از ایسنا ، احمد حسین زادگان در جمع فرمانداران استان مازندران با بیان این که با همت همه دست اندرکاران، همراهی مردم، اصناف و بازاریان و تلاش فرمانداران در شهرستان ها پیک سوم کرونا در استان به صورت آرام سپری شد و در حال حاضر آمار کاهشی است، افزود: نباید تصور کنیم که بدون رعایت مجدانه پروتکل های بهداشتی این وضع پایدار می ماند بلکه همچنان با تشدید نظارت ها بر رعایت پروتکل های بهداشتی، باید تلاش کنیم تا آمار در شهرستان ها نزولی شود.

وی با بیان این که تنها نسخه مواجهه با کرونا رعایت الزمات بهداشتی است، گفت: موج چهارم کرونا در کشور در حال شیوع است و در غرب استان با نزدیکی با استان های همجوار باید مراقبت در این خصوص بیشتر و جدی تر صورت گیرد.

استاندار مازندران با اشاره به این که دیپلماسی اقتصادی را در بحران کرونا نیز دنبال کردیم، اظهارکرد: با اقدامات صورت گرفته در این راستا، پایانه های صادراتی و باز شدن پای محصولات کشاورزی استان به بازار های هدف امسال کشاورزان، محصولات تولیدی خود در بخش های مختلف نظیر مرکبات، کیوی و شیلات و غیره را با قیمت مناسب به فروش رساندند.

حسین زادگان تاکید کرد: پروژه های اولویت دار و نیمه تمام حوزه های عمرانی در شهرستان ها در کوتاه ترین زمان به اتمام و به بهره برداری برسد.

وی مدیریت پسماند در شهرها و روستاها را از اولویت ها و دغدغه های استان دانست و با بیان این که این برنامه با جدیت پیگیری می شود، عنوان کرد: مدیریت اجتماعی پسماند در روستاها و تفکیک زباله ها به عنوان یک برنامه مهم با جدیت دنبال شود و آموزش لازم برای دهیاران انجام شود تا با این طرح زباله روستاها ساماندهی شود.

استاندار مازندران در فراز دیگری از سخنان خود یادآور شد: وظیفه فرمانداران در انتخابات اجرای قانون، سلامت و امنیت انتخابات و مشارکت حداکثری مردم است و این مسئولیت بدون هیچ گونه جانبداری در فرآیند برگزاری انتخابات باید انجام شود.

وی افزود: تهیه تبلت برای دانش آموزان کم برخوردار، آزادسازی باقیمانده سواحل، گردشگری آبندان، اسکله های تفریحی توریستی، ۲هزار واحد محرومین ،۲ هزار و۵۰۰ واحد مسکن خانواده های ایثارگران ،اتمام مسکن مهر، مناسب سازی اماکن عمومی برای معلولین و جانبازان را به صورت ویژه پیگیری شود.

استاندار مازندران با بیان این که برنامه عملیاتی مشکلات حوزه زنان و جوانان و راهبردهای رفع آن در حال تدوین است و به فرمانداران ابلاغ می شود، ابراز کرد: این برنامه با اولویت در این حوزه در هر شهرستان باید اجرا شود.

مقام عالی دولت در مازندران بر احیا واحدهای تولیدی و توسعه شهرک های صنعتی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: کشاورزی استان باید به سمت کشت گلخانه ای برود چرا که مقدار تولید آن بالاست و ارزش افزوده خوبی دارد؛دولت نیز تسهیلات خوبی برای این بخش در نظر گرفته است.

وی بر تحقق برنامه هدفگذاری شده زراعت چوب در ۴ هزار هکتار از زمین های استان تاکید کرد و یادآور شد: بازارچه های سنتی و صنایع دستی با سازه های سبک با رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهر جهت درآمد زایی و حفظ صنایع دستی در شهرستان ها دایر شود.

استاندار گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز نظارت بر بازار و ثبات قیمت ها را به طور ویژه تشدید و پیگیری کنید.