ورود سامانه جوی جدید و شروع بارش ها از ۲۸ بهمن/هشدار وزش باد شدید و کاهش دما

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، صادق ضیائیان در گفت‌وگویی در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور با بیان اینکه امروز نیز در اغلب نقاط کشور جوی آرام حاکم است، اظهار داشت: در این راستا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را داریم.

وی افزود: روز آینده با ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب به کشور، در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان، ایلام و ارتفاعات استان های قزوین، تهران، البرز و خوزستان بارش داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: پیامد ورود این سامانه به کشور بارش برف و باران، وزش باد شدید، کاهش دما در ارتفاعات، بارش برف در مناطق جنوبی کشور و باران و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهد بود.

ضیائیان بیان کرد: روز چهارشنبه ۲۹ بهمن سامانه بارشی مذکور تقویت می‌شود و گسترش می یابد و فعالیت آن در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور، دامنه ارتفاعات البرز مرکزی و سواحل خزر خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز پنجشنبه ۳۰ بهمن این سامانه علاوه بر مناطقی که ذکر شد در مرکز، شمال شرق، جنوب و برخی مناطق شرق کشور و ارتفاعات کرمان فعال خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز جمعه یکم اسفند در نوار شمالی کشور بارش پراکنده خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: در دو روز آینده در غرب و جنوب غرب کشور و همچنین روزهای چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر غرب و جنوب غرب در مرکز شرق و شمال شرق کشور، وزش باد شدید داریم و وقوع پدیده گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری وزش باد گرم جنوبی در استان های ساحلی خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود در این راستا احتمال ذوب برف و وقوع بهمن در دامنه ها و ارتفاعات وجود دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنجشنبه هفته جاری در نیمه غربی کشور و روز جمعه در نیمه شرقی کاهش محسوس دما رخ خواهد داد، این کاهش دما ۸ تا ۱۲ درجه خواهد بود.

وی اظهار کرد: از چهارشنبه تا یکشنبه هفته آینده خلیج فارس و دریای خزر مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز سه شنبه ۲۸ بهمن نیمه ا‌بری گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و روز چهارشنبه ۲۹ بهمن آسمان تهران ابری در برخی ساعات بارش باران با احتمال وزش باد شدید خواهد بود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۰ و ۱۲ درجه خواهد بود.

وی اظهار کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.