آتش‌سوزی ‌در منطقه جنگلی رامسر سطحی بود / فقط ‌برگ‌های خشک‌شده در ‌آتش سوختند

چاپ

به گزارش رامسرنوین ، حمیدرضا رحیمیان در گفت و گویی با بیان اینکه از عصر روز پنج شنبه ‌آتش‌سوزی در منطقه بالا دست آبشار جاده جواهرده آغاز شده بود، بیان کرد: با وجود شرایط آب و هوایی حریق گسترش یافت اما خوشبختانه سطحی بوده و فقط برگ‌های خشک شده دچار آتش شدند.

وی با اعلام اینکه درختان منطقه آسیبی ندیده و دچار حریق نشدند، عنوان کرد: با تلاش نیروهای بسیجی، هلال احمر، ماموران منابع طبیعی شهرستان و کمک‌‌های اهالی منطقه جواهرده کنترل و مهار شد

رحیمیان افزود: با توجه به صخره‌ای و سخت گذر بودن منطقه اطفای نهایی حریق دشوار انجام شد که نیاز است در این منطقه از تجهیزات پیشرفته مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری رامسر علت آتش سوزی را مردمی عنوان کردو گفت:‌ هم اکنون چند نیرو در آن منطقه به منظور پیش بینی از شروع مجدد و مهار آتش مستقر هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و کاهش بارندگی حریق در مناطق جنگلی بیشتر رخ می دهد در کنار اینکه عوامل نیروی انسانی هم تاثیرگذار هستند بنابراین از گردشگران و مردم خواستارم در این مناطق آتش روشن نکنند، جنگل طبق قانون برای مردم است و حراست نیز وظایف همه است.