پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 20916
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۹ بهمن, ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۵
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    رئیس مجمع جوانان مازندران:

    زیرساخت ارتباطات در مازندران کمتر از جمعیت بومی است/ مازندران میزبان خوشگذران‌ها، غریبه برای رویدادهای فناوری

    رئیس مجمع جوانان مازندران گفت: با توجه به اینکه تقریبا ۵ میلیون کاربر موبایلی در استان فعال هستند ولی زیرساخت ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران کمتر از جمعیت بومی ایجاد شده است.

    به گزاش رامسرنوین به نقل از بلاغ ، سینا هدایت آملی در گفت و گویی درباره نشست وزیر ارتباطات با برخی از نماینده گان سازمان های مردم نهاد که در دفتر وزیر برگزار شد با اشاره به رونق مصرف گرایی و حضور فعال در فضای مجازی در مازندران اظهار کرد: از معدود استان هایی هستیم که سرانه مصرف پهنای باند بسیار بالا است و این عجین شدن زندگی دیجیتالی با زندگی روزمره مازندرانی ها را نشان می دهد؛ ولی طرح هایی پیرامون استفاده از این بستر برای رونق کسب و کارهای آنلاین و یا حمایت جد از استار تاپ های استان به عمل نیامده و صرفا مصرف گرایی تا فرهنگ تولید از فضای مجازی رواج یافته است.

    وی  مازندران را میزبان برای خوشگذرانی و غریبه برای رویدادهای فناورانه خواند و اظهار کرد: همواره میزبان مهمانان در ایام مختلف بودیم، ولی سهم این استان از رویدادهای آی تی و فضای مجازی در حد صفر است و به دلیل نبود بسترهای رشد جوانان در فضای مجازی در استان شاهد کوچ زیادی از جوانان نخبه مازندرانی به استان هایی مانند تهران و اصفهان هستیم.

    رئیس مجمع جوانان مازندران در خصوص زیست بودم فضای مجازی برای کودکان خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ در استان مازندران نکاتی ر ا ارائه کرده اید ولی در زمین عمل اتفاق خاصی در موضوع ایمن سازی کودکان و نوجوانان که سرمایه انسانی آینده کشور هستند اتفاقی نیفتاده است و نوجوانان به جای ورود به عرصه های تولید محتوا ، در گشت و گذارهای روزانه و بی هدف فضای مجازی هستند.

    وی با بیان اینکه در طول سال شاهد جمعیت بالای مسافران در استان هستیم، عنوان کرد: با توجه به اینکه تقریبا ۵ میلیون کاربر موبایلی در استان فعال هستند ولی زیر ساخت ict ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کمتر از جمعیت بومی ایجاد شده است.

    هدایت از وزیر ارتباطات خواست تا از زیر ساخت استان و اپراتورها بازنگری کنند و افزود: همراه اول، ایرانسل و شرکتهای دیگر پهنای باند مصرفی را افزایش دهند تا قطعی و یا اختلالی در تماس بوجود نیاید،  همچنین با توجه باینکه مازندران استان مسافر خیز و دارای بیش از ۳  هزار و ۶۰۰ روستا است در بعضی از روستاها مشکلات صوتی و اینترنتی موبایلی وجود دارد که می توان با افزایش تعداد سایت bts و یا با ارتقاع ارتفاع سایت bts مشکل بر طرف شود.

    وی تصریح کرد: بیش از ۱۱ درصد  دانشجویان مازندران در حوزه ict  مشغول به تحصیل هستند و  همچنین ۴۵  مرکز رشد استان ۴ مرکز رشد و شر کتها و استارت اپ ها در حوزه it و ict فعالیت می کنند و همانطور توسعه استارت آپ ها و کسب کارهای نوپا به اشتغال زایی جوانان و ایجاد زیست شغلی جدید کمک می کند از این رو راه اندازی پارک فناوری و اطلاعات در مازندران می تواند تاثیر بسزایی در رشد این استان داشته باشد.

    هدایت در پایان از پیشنهاد طرح یک روستا یک استارت آپ گفت و خاطرنشان کرد: فروش اینترنتی و ارسال محصولات صنایع دستی و توسعه گردشگری روستایی، بوم گردی که  بااستفاده از ظرفیت استارت آپ های حوزه ICT) می توان رونق خوبی داشته باشد.

    برچسب ها :