پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 29 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 20822
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۸ بهمن, ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۰
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    مدیرکل بهزیستی مازندران خبر داد:

    افتتاح نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در مازندران

    مدیرکل بهزیستی مازندران از افتتاح نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد این استان در جویبار خبر داد.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از ایسنا، فرزاد گوهردهی در آیین افتتاح مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد خورشید سلامت جویبار گفت: این مرکز در مساحت ۳ هزار متر مربع عرصه و عیان احداث و از طریق ماده۲۸ به بخش خصوصی واگذار شد و با سرمایه گذاری بالغ بر دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از جانب بهزیستی و بخش خصوصی و با اشتغال ۱۰ نفر کادر درمانی و خدماتی راه اندازی شده است.

    وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی این مرکز ۶۰ نفر است،تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونا ۳۰نفر اجازه پذیرش دارند و در حال حاضر این تعداد پذیرش شدند که ۱۰ نفر در مرحله سم زدایی هستند.

    مدیرکل بهزیستی مازندران افزود: به منظور حرفه آموزی، اشتغال بیماران و صدور مجوز جهت مربیگری افراد واجد الشرایط این مرکز، تفاهم نامه ای با فنی و حرفه ای منعقد و پیش بینی برای دریافت تسهیلات کارفرمایی و خود اشتغالی انجام شده است.
    وی با بیان اینکه سه کارگاه حرفه آموزی در حال فعالیت هستند، ادامه داد: آموزش آرایشگری، خیاطی و پرورش گل و گیاه و نهال در حال انجام و درآینده نیز پرورش قارچ و آموزش آشپزی و آموزش کشت زعفران در دستور کار قرار گیرد.
    این مقام مسئول به شرایط اقلیمی و وجود بازار مناسب جهت فروش گل و گیاه اشاره کرد و گفت: با همکاری جهاد کشاورزی کارگاه آموزشی، پرورش نهال، گل به ویژه گل نرگس و گیاه در این مرکز برگزار می شود که در حال حاضر ۵ نفر در حال آموزش هستند.
    مدیر کل بهزیستی مازندران افزود: با توجه به تفاهم نامه صورت گرفته با فنی و حرفه ای و بررسی انجام شده تعدادی از بیماران علاقمند به آموزش خیاطی بودند که فضای آموزشی به مساحت ۳۰ متر توسط مرکز آماده سازی و تجهیزات لازم نیز با همکاری فنی و حرفه ای فراهم شده است که در زمینه البسه بیمارستانی تعداد ۵ نفر به صورت آموزشی و تولیدی فعالیت می کنند.

    مدیرکل بهزیستی مازندران به حرفه پیرایشگری نیز اشاره کرد و ادامه داد: کارگاه آموزش آرایشگری نیز برگزار و در حال حاضر تعداد ۵ نفر در حال آموزش هستند.

    گوهر دهی انعقاد تفاهم نامه ای با اتاق بازرگانی جهت تجهیز کارگاه های حرفه آموزی و دریافت مصوبه از شورای گفت و گو جهت رایگان نمودن صدور مجوز کسب و کار جامعه هدف، به ویژه بیماران مرکز جامع اعتیاد را از اقدامات در حال پیگیری دانست و ادامه داد: انعقاد تفاهم نامه با اصناف جهت صدور مجوز کسب و کار بصورت نیم بها و رایگان و انعقاد تفاهم نامه با شهرداری،جهت اخذ زمین جنب مرکز به مساحت ۷هزار متر مربع جهت پرورش زعفران و حبوبات و ایجاد کارگاه آموزشی پرورش گل و آشپزی از دیگر برنامه های بهزیستی است.

    برچسب ها :