پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ , Tuesday 16 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 20631
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۲ دی, ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۴
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا مازندران عنوان شد؛

    تبیین چرایی ممنوعیت واردات واکسن از آمریکا و انگلیس از زبان وزیر بهداشت

    وزیر بهداشت در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا مازندران چرایی ممنوعیت واردات واکسن از آمریکا و انگلیس را تبیین کرد.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، سعید نمکی در جلسه استانی مقابله با کرونا مازندران اظهار کرد: توصیه رهبر انقلاب اسلامی در خصوص منع واردات واکسن کرونا از آمریکا و انگلیس بر اساس تحقیقات وسیع علمی و کاملا دلسوزانه برای مردم است.

    وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در این دوران خیلی برای جابجایی پول برای واردات دارو به ما ظلم کردند و نمونه اش پول بلوکه شده ما در کره جنوبی است که بخاطر آمریکایی‌ها اجازه جابجایی پول را نداریم.

    وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: آمریکا که برای بیمار ما اجازه واردات دارو را نمی دهد چطور می تواند برای انسان‌های سالم ما اجازه دارو را بدهد!

    این مسئول با اشاره به اینکه ما در کشورهای مختلف پول داشتیم، اما آمریکایی‌ها اجازه ندادند برای بیمار مستاصل دارو جابجا کنیم، ادامه داد: در طول این مدت سختی‌های بسیاری کشیدیم، ۹۹ درصد از سختی ما به خاطر ظلمی است که آمریکایی‌ها کردند.

    نمکی تصریح کرد: کره‌ای‌ها به واسطه فشار آمریکایی‌ها ۱۰ بار ما را سرکار گذاشتند. یک ماه و نیم برای تبدیل پول و چرخش در بانک کره‌ای به آمریکایی معطل شدیم. حالا چطور می‌شود رهبر یک کشوری که مظلوم واقع شده، باور کند آمریکایی که برای بیمار ما اجازه واردات گردش پول برای دارو نمیداد امروز برای افراد سالم ما واکسن هدیه کند؟ این را می‌شود باور کرد؟ کدام عقل سلیمی باور می‌کند؟

    وی خاطرنشان کرد: واکسنی که به روش mRNA در حال ساخت است تردیدهایی در مورد آن مطرح است و در آمریکا مقالاتی چاپ شده است که واکسن بر پایه mRNA می‌تواند عوارضی همچون خودایمنی ایجاد کند، این واکسن را خیلی‌ها در آمریکا و اروپا نمی‌زنند.