آزادسازی ۱۱ هزار مترمربع از زمین‌های ملی در رامسر و محمودآباد

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، علی قیصری فرمانده انتظامی شهرستان رامسر  در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار داشت: ماموران انتظامی در پی دریافت یک فقره پرونده مبنی بر تصرف حدود ۵۰۰۰متر از اراضی ملی و منابع طبیعی توسط سه نفر از افراد فرصت طلب در رامسر موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر تصریح کرد:ماموران پس از شناسایی اراضی تصرف شده توسط سه زمین خوار حرفه ای و انجام هماهنگی های قضائی، اقدام به آزاد سازی ۵۰۰۰ زمین های تصرف شده با حضور نماینده اداره منابع طبیعی و نماینده دادستان رامسر کردند.

وی ارزش زمین های آزاد شده را بر اساس نظر کارشناسان بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: هر سه متهم این پرونده پس از دستگیری برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد نیز از آزاد سازی بیش از ۶ هزار متر از اراضی کشاورزی این شهرستان از چنگ زمین خواران خبر داد.

محمود حسین زاده اظهار داشت : به منظور حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی، طرح جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان محمودآباد به اجرا در آمد .

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران انتظامی با همکاری دادستان شهرستان وکارشناسان اداره جهاد کشاورزی ۲۳ فقره تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی شامل دیوار کشی و بناهای نیمه کاره در زمین های کشاورزی را شناسایی کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد با بیان این که برابر هماهنگی قضائی واحدهای ساختمانی ایجاد شده در این اراضی تخریب شدند، گفت : با اجرای این طرح بیش از شش هزار متر از اراضی کشاورزی از چنگ زمین خواران آزاد و در اختیار بخش کشاورزی و زراعی شهرستان قرار گرفت.

وی از شهروندان خواست؛ قبل از خرید هرگونه زمین و باغ و یا احداث بنا، نسبت به دریافت استعلام از مراجع ذیصلاح در خصوص موقعیت و شرایط زمین های مورد نظر برای خریداری و یا هرگونه ساخت و ساز اقدام کنند.