کمک یک میلیاردی دولت به مراکز آب درمانی و آبگرم ها

چاپ

به گزارش رامسر نوین به نقل از ایرنا ، رییس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی رامسر در گفت و گویی به تسهیلات کرونایی دولت اشاره کرد و افزود: دولت برای تمامی این مراکز آب درمانی یا به اصطلاح آب گرم تسهیلات کرونایی یک میلیاردتومانیدر نظر گرفته است که برای همه فعالان و بهره برداران این بخش قابل دریافت است.

نادر سحرخیز گفت: مراکز و مجتمع های آب درمانی متاسفانه جزء مشاغل و صنوف پرخطر بود که طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از زمان شیوع این ویروس تاکنون هیچگونه فعالیتی نداشته اند. اما تداوم تعطیلی این مراکز علاوه محروم شدن بسیاری از بیماران، بلکه فعالان صنعت گردشگری و همچنین مشاغل سطوح مختلف مرتب با این حوزه را نیز تحت تاثیر قرار داد.

وی با اعلام آنکه نزدیک به ۳۰ واحد آب گرم به سبک سنتی و نوین در این شهرستان وجود دارد گفت که در میان این مراکز آب گرم ۲ واحد آن به صورت خصوصی فعالیت دارند و ضمن آنکه تعداد زیادی از افراد هم در این مراکز مشغول فعالیت بودند که از زمان شیوع کرونا همچنان از کار بیکار شده اند.

سحر خیز افزود : هرچند دولت به هر کدام از واحدهای آب گرم بخش خصوصی حدود یک میلیارد تومان برای جبران خسارت پرداخت کرده است منتهی با این حال اغلب مسافران و گردشگران در این ایام به خاطر استفاده از اب گرم به این شهرستان سفر می کردند ضمن آنکه برای اقامت آن ها نیز طی چند سال گذشته تاکنون مراکز اقامتی فراوانی احداث شده است.