سیاستمداران از دیپلماسی «حاج قاسم» درس بگیرند

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، سردار سیاوش مسلمی در برنامه زنده “مکتب سلیمانی” که از شبکه تبرستان پخش شد، ضمن گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی و همرزمان شهیدش به سیره و منش شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی هروقت به استان کرمان می‌آمد با پیشکسوتان ایثار و شهادت گردهمایی داشت و برای شهید عزیز فرقی نمی‌کرد از چه حزب و جناحی هستند همه در مراسم حاج قاسم حضور داشتند.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه شهیدحاج قاسم  انس و الفت  ویژه‌ای با شهدا داشت، افزود: شهید سلیمانی مردمی بود و ارتباط بسیار تنگاتنگی با مردم داشت.

سردار مسلمی با بیان اینکه شهید حاج قاسم، علاقه زیادی به خانواده‌های معظم شهدانیز داشت، اضافه کرد: هروقت حاج قاسم به کرمان می‌آمد در اولین فرصت به دیدار خانواده شهدا می‌رفت و از آن‌ها سرکشی می‌کرد.

به گفته فرمانده سپاه کربلا اولین موزه شهدا و کنگره دفاع مقدس توسط شهید حاج قاسم در کرمان راه اندازی شد.

مسلمی در بخش دیگری از سخنان خود به مکتب سلیمانی اشاره کرد و افزود: باید خصوصیت و ویژگی‌های حاج قاسم را برای نسل آینده بازگو کنیم.

فرمانده سپاه کربلا با تصریح بر اینکه حاج قاسم بعد از ۸ سال دفاع مقدس، فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور شده است، یادآور شد: در آن سال‌ها جنوب شرق کشور درگیر اشرار بود، اما با تدبیر شهید حاج قاسم در آن منطقه امنیت پایدار ایجاد شد.

مسلمی با بیان این مطلب که شهید حاج قاسم با نگاه و افکار اقناع کننده خود اشراری که در منطقه جنوب شرق بودند، را هدایت کرد، گفت: شهید حاج قاسم به اشرار امان نامه داد  و برای آن‌ها  زمین برای کار فراهم کرد و همین اشرار در زمان شهادت حاج قاسم بیشترین عزاداری را برای شهید داشتند.

فرمانده سپاه کربلا در سخنان خود با بیان اینکه حاج قاسم قهرمان دیپلماسی هم هستند، افزود: وقتی حاج قاسم به روسیه سفر می‌کند تا رئیس جمهور آن را برای جنگ با داعش همراه کند، هنگام نماز در کاخ کرملین اذان می‌گوید  و همان جا به همراهان خود می‌گوید زمانی در این کاخ بر ضداسلام و ایران توطئه می‌کردند، اما امروز به جایی رسیدیم که من در کاخ کرملین اذان میگویم و نماز میخوانیم.

مسلمی تاکید کرد: اگر سیاست مداران بتوانند از دیپلماسی حاج قاسم درس بگیرند، قطعا مشکلات ما در این حوزه حل خواهد شد.

فرمانده سپاه کربلا در بخش دیگری سخنان خود به لشکر ویژه ۲۵ کربلا هم اشاره کرد و گفت: لشکر ۲۵ کربلا به دلیل خط شکن و خط نگهدار بودن در هشت سال دفاع مقدس همیشه برسر زبان‌ها است.

مسلمی با تاکید براینکه لشکر ۲۵ کربلا در دورترین مناطق کشور شناخته شده است، افزود: امنیت امروز ما مرهون رشادت‌های فرماندهان شهید و  شجاع این لشکر است.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه لشکر ۲۵ کربلا علاوه بر عرصه نظامی در عرصه‌های خدمت رسانی هم فعال هستند، خاطرنشان کرد: لشکر ۲۵ کربلا همیشه آماده و پای کار است.

مسلمی با تصریح بر اینکه لشکر ۲۵ کربلا بخاطر روحیه جهادی همیشه اولین گروهی است که در بحران‌ها ورود پیدا می‌کنند، اضافه کرد: جوانان ما بخاطر پیشینه علوی که دارند، همیشه جهادی در میدان‌ها حضور پیدا می‌کنند.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه سپاه از جنس مردم است، افزود: عمده وظایفی که برای سپاه تعریف شده است، مردمی بودن است لذا تلاش شده است از ظرفیت هیئت ها، جوانان انقلابی، و کسانی که دلداده نظام و انقلاب هشتند  امورات مردم را پیش برد.

مسلمی با بیان اینکه هرکاری بخواهد انجام شود باید مردمی باشد، خاطرنشان کرد: سپاه تلاش کرده است به نقش مردم در انجام کار‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشد.